י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חששו מלבוא"

איומים על נהגי אוטובוס ערבים: "לא להסיע יהודים למצעד הדגלים"

הודעות שהופצו בקבוצות נהגים במזרח ירושלים הזהירו את הנהגים שלא להסיע יהודים לריקוד הדגלים ביום ירושלים. האיומים מגיעים על רקע קריאתם של גורמי טרור להתנגד לצעדת הדגלים

איומים על נהגי אוטובוס ערבים: "לא להסיע יהודים למצעד הדגלים"
תלמידי ישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" בבאר שבע צילום: דוברות הישיבה

הודעות שהופצו בקבוצות של נהגי אוטובוסים במזרח ירושלים, קראו שלא להסיע יהודים לריקוד הדגלים שצפוי להתקיים היום, וכן שאר האירועים המתוכננים בעיר. בהודעות ישנם גם איומים מרומזים על הנהגים ועל חברות האוטובוסים שכן יבחרו להסיע צועדים לאירוע. האיומים מגיעים על רקע לחץ ואיומים של ארגוני טרור סביב אירוע הריקוד דגלים אשר צפוי לעבור בשער שכם בדרך לכותל המערבי.

הודעות האיומים הופצו בקבוצות בעלי חברות ונהגי אוטובוסים במזרח ירושלים, הגיעו לידי מארגני הריקוד דגלים מעמותת 'עם כלביא' יחד עם חששות של נהגים מפני שיתוף פעולה שאולי יוביל לפגיעה ברכוש או בנפש.

"כולם, נהגים ואוטובוסים, מתבקשים שלא להשתתף בהסעת מתנחלים לירושלים או לכל מקום קרוב לעיר. אף אחד גם לא יתעצבן ממה שיקרה בעתיד עם האוטובוס או החברה" נכתב בהודעות ע"פ התרגום.

כזכור, חרף האיומים צפויים היום להשתתף במצעד ריקוד הדגלים עשרות אלפי משתתפים יצעדו ממרכז העיר לכותל המערבי, אלפים מהם דרך שער שכם ורחוב הגיא. ע"פ המתווה החדש, ולנוכח דרישות הבטיחות בעקבות אסון מירון, ישנה הגבלת כמות משתתפים באירוע הענק בכותל המערבי של כ-16,000 איש בלבד. בעוד שבשאר חלקי אירוע ריקוד הדגלים צפויים להשתתף עשרות אלפים צועדים.

בשל הוראות המשטרה וההגבלות, החליטו מארגני האירוע מעמותת 'עם כלביא' להפוך את הריקודים על שדרת קינג ג'ורג במרכז העיר ואת הצעדה למרכז האירוע, בו ישתתפו עשרות אלפי משתתפים. במהלך הצעדה יכנסו כ-8000 צועדים לכיוון הכותל דרך שער שכם, ואילו צעדה נוספת שתכלול 8000 צועדות תצעד לכותל דרך שער יפו. שאר המשתתפים ימשיכו בהרקדה המונית למרגלות חומות העיר ויוכלו להיכנס בשלבים מאוחרים יותר לכותל המערבי לפי תפוסת הקהל.

בדף הפייסבוק של הישיבה נכתב: "לא מוותרים על עלייה לירושלים, תלמידי ישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" בבאר שבע כבר היו מוכנים הבוקר לעלות לירושלים ולקחת חלק בריקוד הדגלים. כאנשי חינוך דיברנו איתם כמה חשוב לעלות לירושלים, כמה צריך להודות על הזכות לצעוד בסמטאות שלהת יחד למדנו על הנס שהתרחש כאן לפני 55 שנה.

אלא שעוד דבר קרה הבוקר, בשעה ששרנו שירי הלל התברר לנו שחלק מנהגי האוטובוסים שהזמנו ממוצא ערבי וחלקם מסרבים להסיע אותנו. מזה מספר שעות שאנחנו במרתון כדי למצוא נהגי אוטובוסים פרטיים, חברות ועוד כדי שלא לוותר על ירושלים. אנחנו ניצבים כעת לפני שוקת שבורה שכן כמעט והשגנו את היעד, חסר לנו מיניבוס אחד, עוד מיניבוס ונוכל לעלות כולנו. אם אתם מכירים בעלי מיניבוסים שיסכימו לסייע לנו בתשלום כמובן, נעלה יחד איתם וגם בעזרתכם לשמוח בירושלים". נכתס בהודעה.

יום ירושלים אוטובוסים ערבים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד