י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בביקור בישראל

חבר הפרלמנט החרדי: "מקווה שהממשלה תעזור עם מוהלים"

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך שנמצא בביקור בישראל בימים אלה, נפגש עם בכירים ישראלים ועם פוליטיקאים כדי לקדם נושאים חשובים ליהודי בלגיה. "מקווה שהממשלה תעזור לנו עם נושא ברית מילה"

חבר הפרלמנט החרדי: "מקווה שהממשלה תעזור עם מוהלים"
חבר הפרלמנט עם צבי ופני מבית הנשיא צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך מבלגיה, נמצא בימים אלה בישראל, כדי לקדם נושאים חשובים ליהודים בבלגיה. פרייליך נפגש עם צוות בית הנשיא בראשות צבי ופני יועץ המדיני מטעם משרד החוץ של נשיא המדינה. השניים דנו בנושאים שונים הקשורים ליהודים בבלגיה.

חבר הפרלמנט דיבר עם אנשי הנשיא לגבי ניסיונות של גופים וארגונים שונים באירופה להצר את צעדי היהודים בכל הנוגע לקיום מצוות ברית מילה. לפני שפרצה מגפת הקורונה הקהילות היהודיות בבלגיה החלו לפעול מול גורמים רבים בארץ ובעולם כדי שיתמכו בנושא המאבק שלא להצר את צעדי היהודים בנוגע לקיום ברית מילה, אך בשל הקורונה הנושא נדחק.

חבר הפרלמנט הבלגי עם יאיר בלחובסקי, איש עסקים ישראלי, שמנהל עסקים בבלגיה

בחודשים האחרונים החלו אנשי הקהילות היהודיות בבלגיה לקדם את הנושאים החשובים, כמו מאבק בניסיון למנוע עריכת ברית מילה, וזאת לאחר שאירופה כבר פגעה בשחיטה היהודית במספר מדינות כולל בלגיה.

לפני הקורונה היה הסכם בין הקהילות היהודיות בבלגיה לבין ממשלת ישראל, הקהילות פעלו מול משרד הבריאות שהיה אז בראשות ח"כ יעקב ליצמן, ומשרד הבריאות הבטיח סיוע, כעת מקווים בקהילות היהודיות כי גם השר הורוביץ שעומד בראש המשרד, יסייע ליהודים בכל הצרכים. כמו לקבל מבלגיה אנשים שלומדים להיות מוהלים, שיקבלו תעודה רשמית של מוהל, וכך יוכלו להיות מוהלים רשמיים עם אישור בלגי לאחר שלמדו בארץ.

חבר הפרלמנט דן עם בכירים בארץ ועם בית הנשיא על הדרכים להיאבק מול גל האנטישמיות הגואה באירופה. ועל ביקור הנשיא הרצוג בבלגיה חודש ינואר 2023 להשתתף בטקס יום השואה הבינלאומי שיתקיים בבלגיה.

מיכאל פרייליך בית הנשיא יצחק הרצוג ברית מילה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד