כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ללא טביעות אצבע"

שרת הפנים הודיעה על שינויים מהותיים במאגר הביומטרי

שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי תבטל את הדרישה להפקיד טביעות אצבע למאגר הביומטרי | עד כה מי שלא הסכים להעביר את טביעת האצבע שלו קיבל דרכון לתוקף של חמש שנים בלבד, כעת כלל הדרכונים יהיו תקפים ל10 שנים

שרת הפנים הודיעה על שינויים מהותיים במאגר הביומטרי
עמדת החתמת דרכון ביומטרי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד, החליטה בהמשך להחלטתה על הארכת הוראת השעה עד להשלמת ההיערכות הטכנולוגית הנדרשת לביטול הצורך בשמירת טביעות אצבע במאגר הביומטרי, לשנות מהמצב הקיים ולאפשר כבר בשלב זה, הנפקת תעודות הזהות ודרכונים עם תוקף מירבי של עשר שנים, ללא תלות במתן הסכמה לשמירת טביעות אצבע במאגר הביומטרי.

ההחלטה מגיעה לאור ההתקדמות הטכנולוגית בתחום והיערכות של הרשות הביומטרית בהתאם, עד עתה, בעת הנפקת תיעוד ביומטרי, יכול היה כל אזרח לבחור האם לשמור במאגר הביומטרי את טביעות האצבע שלו (תמונת פנים נשמרה בכל מקרה). ואולם, אזרחים שסירבו "נענשו" בדמות קבלת תעודה עם תוקף לחמש שנים בלבד, בעוד שרק אזרחים שמסרו טביעות אצבע למאגר קיבלו תעודה לתוקף של עשר שנים. החלטה זו יצרה תמריץ כספי ופסיכולוגי מובהק לאשר שמירת טביעות אצבע במאגר.

צבי דביר, מראשי התנועה לזכויות דיגיטליות, אמר בתגובה: "אין צורך במאגר הביומטרי. שרת הפנים היא הראשונה שמסתכלת לפרויקט הזה בלבן של העיניים, מבחינת כמה הוא מיותר, ומבטלת את המגבלה שהונחה על כתפי מי שבחרו לשמור על הפרטיות שלהם. שנים שאנחנו נאבקים בפרויקט מיותר, פולשני, שמביא לבזבוז כספי ציבור ולאיום לא מידתי על החירות של אזרחי ישראל. אנחנו מקווים שזהו קו פרשת המים בפרויקט עגום, שראוי שייסגר מיד ולא ימשיך לסחוט את קופת המדינה ולהניב אפס תועלת ומקסימום סיכון".

שרת הפנים דרכון ביומטרי איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד