כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסוד לאריכות ימים

האיש המבוגר בעולם חוגג את יום הולדתו ה-113

חואן ויסנטה מורה הוכתר רשמית כאדם המבוגר בעולם ב-17 במאי; הוונצואלי מייחס את אריכות ימיו לכוס היומית שלו של קנה סוכר מקומי. הוא נולד בשנת 1909 ולפי בני המשפחה הוא נשאר 'צלול' לחלוטין

האיש המבוגר בעולם חוגג את יום הולדתו ה-113
אילוסטרציה צילום: Pixabay

האיש המבוגר ביותר בעולם חגג את יום הולדתו ה-113 בוונצואלה, והמליץ על שתיית כוס קנה סוכר מדי יום כסיבה לחייו הארוכים. חואן ויסנטה מורה הגיע לאבן הדרך ביום שישי, 27 במאי, פחות משבועיים לאחר שהוכרז רשמית כגבר המבוגר בעולם על ידי שיא גינס.

מורה, שיש לו 41 נכדים, 18 נינים ו-12 בני נינים, אומר שהסוד לאריכות ימיו הוא משקה אלכוהולי מקומי. לדבריו, הוא מתחיל כל יום עם כוס קפה, ובמקביל שותה כוס אגורדינטה, שהוא משקה חריף העשוי מקנה סוכר. באלכוהול שהוא שותה יש מינימום של 29 אחוז אלכוהול ולפעמים זה מגיע ל-60 אחוז.

מורה, מוונצואלה, נתן את העצות לחיים ארוכים "לעבוד קשה, לנוח בחגים, ללכת לישון מוקדם, לשתות כוס אגוארדינטה כל יום, לאהוב את אלוקים ולשאת תפילה תמיד בלב".

הגבר בן ה-113 הוא 'צלול' לחלוטין, לדברי בן משפחה, כאשר הרופאים אומרים שהבעיות הבריאותיות היחידות שלו הן לחץ דם מוגבר מעט ובעיות שמיעה עקב גילו.

הוא לא לוקח תרופות, הרופא המקומי הנריק בוז'אן אמר: "הוא נראה לי בסדר גמור". בתו נלידה פרז אמרה ל'דיילי מייל': "הדבר הכי יפה זה לראות אותו מלא בבריאות כל יום, אין לו שום מחלה שדורשת טיפול רפואי, או תרופה או משהו".

הוא נולד כתשיעי מתוך 10 אחים באל קוברה, במדינת טאצ'ירה שבמערב ונצואלה, ב-27 במאי 1909. הוא עבר עם משפחתו לכפר בסן חוזה דה בוליבר ב-1914. הוא למד רק חמישה חודשים בבית הספר, אך למרבה המזל למד את יסודות הקריאה והכתיבה הודות למחברת שנתנה לו המורה שלו. הוא בא ממשפחת חקלאים ששתלה קפה וקני סוכר, הוא עבד כחקלאי ומכר את חלקת האדמה האחרונה שנותרה בגיל 104.

לצד העבודה שלו בחקלאות, הוא התחיל לעבוד כמתווך סכסוכים בגיל 34 ופתר סכסוך על בעלות קרקעות או סכסוכים אישיים בתוך הקהילה. מורה האריך ימים אחרי אשתו אדיופינה דל רוסריו גרסיה, כשהזוג התחתן ב-1937. נולדו להם 11 ילדים, אשתו הלכה לעולמה ב-1997 - שנה שלדבריו הייתה אחת הקשות בחייו.

זקן שיא גינס יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד