ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
האופוזיציה תשתף פעולה?

המבחן השבועי: בקואליציה מאתגרים את רע"מ בחוקים לאומניים

שני חוקים שצפויים להעלות השבוע בכנסת יהוו מבחן ליציבות הממשלה, מדובר בחוקים לאומניים הצפויים לגרור התנגדות במפלגות השמאל ויביכו את רע"מ ברחוב הערבי | מדובר בחוק להמשך החלת הדין הפלילי באיו"ש וחוק לאסור את הנפת דגל פלסטין

המבחן השבועי: בקואליציה מאתגרים את רע"מ בחוקים לאומניים
חברי מפלגת רע"מ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשבוע הקרוב ידונו בכנסת בשני חוקים שעלולים לאתגר את הסיעה הערבית רע"מ, ואף עלולים להביא למתיחות בקואליציה ואולי אף להוביל לפירוקה עם משבר מתגלגל.

כבר מחר (שני) יעלו בקואליציה את הצעת חוק הוראת שעה להמשך החלת הדין הפלילי ביו"ש לפרק זמן נוסף, מה שלמעשה מקבע את יהודה ושומרון כאזור השייך לישראל, נושא שנמצא במרכז המחלקות בין הישראלים לפלסטינים.

בקואליציה מעריכים כי רע"מ כמו מרצ יתנגדו להצעה או בוודאי שלא יתמכו בחוק, כך שהעברת החוק תהיה שוב בידי האופוזיציה שלא בקלות תרצה להתגייס ולסייע לקואליציה, כפי שכבר ראינו בהצעות אחרות כמו בחוק "ממדים ללימודים" שעבר בשבוע שעבר בדוחק, לאחר הצעת פשרה של שר הביטחון גנץ.

הצעה נוספת שתאתגר את רע"ם היא הצעת חוק של הליכוד המבקשת למנוע הנפת דגל פלסטין במוסדות הממונים על ידי המדינה. בישיבת ועדת השרים לחקיקה הבוקר הוחלט להעניק חופש הצבעה בקואליציה כדי לאפשר העברת החוק.

החוקים הללו לצד מצעד הדגלים הגורם בכל מקרה למתיחות, תאתגר את הממשלה ואת הקואליציה שבים כה מתנהלים מאז פרישת ח"כ עידית סילמן ללא רוב ברור לקואליציה.

הצעות החוק הללו יעלו השבוע, הראשון ביום שני, והצעת החוק הנוספת ביום רביעי. האם זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל? והאם תבוא תגובה מצד רע״מ או מרצ? נמתין עד לסוף השבוע.

מפלגת רע"מ ממשלת בנט לפיד משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד