י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפני 1,200 חיילים

שוב ביידן מתבלבל: צפון קוריאה עמדה לצד ארה"ב נגד רוסיה

הנשיא ביידן שוב התבלבל ואמר בפני 1200 חיילים, כי צפון קוריאה תמכה באוקראינה לצד ארה"ב. "האם מישהו חשב שכאשר קראתי לסנקציות נגד רוסיה, בנוסף לנאט"ו, האם אוסטרליה, יפן, צפון קוריאה, יקומו ויתמכו?" ביידן האשים את פוטין בניסיון למחוק את התרבות של אוקראינה. צפון קוריאה הייתה אחת מארבע המדינות שהצביעו נגד החלטת האו"ם המגנה את פלישת רוסיה לאוקראינה

שוב ביידן מתבלבל: צפון קוריאה עמדה לצד ארה"ב נגד רוסיה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הנשיא ביידן טען בטעות ביום שישי האחרון בנאום הפתיחה שלו לבוגרי האקדמיה הימית כי צפון קוריאה עמדה לצדה של ארה"ב נגד רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה. "האם מישהו חשב שכאשר קראתי לסנקציות נגד רוסיה, בנוסף לנאט"ו, האם אוסטרליה, יפן, צפון קוריאה, יקומו ויתמכו בסנקציות האלה?" כך שאל ביידן את יותר מ-1,200 חיילים בנאום באקדמיה הימית של ארה"ב. זאת לא הפעם הראשונה שנשיא ביידן מתבלבל עם נושאים שונים, ביידן התבלבל בשמות של אנשים והתפקידים שלהם, וגם נראה לוחץ יד באוויר.

ביידן האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בניסיון למחוק את התרבות של אוקראינה. "לא רק שהוא מנסה להשתלט על אוקראינה, הוא באמת מנסה למחוק את התרבות והזהות של העם האוקראיני - תוקף בתי ספר, בתי חולים, מוזיאונים, ללא מטרה אחרת", אמר. הוא כינה זאת "התקפה ישירה על עקרונות יסוד של שלטון המבוססים על סדר בינלאומי".

צפון קוריאה הייתה אחת מארבע המדינות שהצביעו נגד החלטת האו"ם המגנה את פלישת רוסיה לאוקראינה, יחד עם בלארוס, אריתריאה וסוריה. קובה, ניקרגואה וסין נמנעו מההצבעה.

דובר צפון קוריאה האשים את ארה"ב בפלישה של רוסיה לאוקראינה זמן קצר לאחר תחילתה. "הסיבה הבסיסית למשבר באוקראינה טמונה לחלוטין במדיניות ההגמונית של ארה"ב והמערב, אשר אוכפות את עצמן ביד רמה וניצול לרעה של כוח נגד מדינות אחרות", אמר הדובר.

ביום חמישי האחרון השתמשו רוסיה וסין בכוח הווטו הקבוע שלהן כדי לחסום סנקציות נוספות של האו"ם על צפון קוריאה על רקע ניסוי נוסף בנשק גרעיני אותו ערכה צפון קוריאה לאחרונה, צפון קוריאה סירבה עד כה לתקשר עם הבית הלבן ועם ביידן בנוגע לפירוק הגרעין.

ביידן ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה חיל הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד