ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיעוד כחול-לבן

מצעד הדגלים במספרים: כ-50 אלף צעדו, שיא בעולים להר הבית

מצעד הדגלים, שהפך לאירוע המרכזי ביום ירושלים, יצא לדרך אחר הצהריים ממרכז העיר עבר דרך שער שכם והגיע בסופו אל הכותל המערבי | 15,000 אלף ביקרו בבוקר בכותל המערבי מלבד 50 אלף החוגגים שהשתתפו במצעד הדגלים, שיא חדש במספר היהודים שעלו להר הבית - 2,626 איש ביום אחד | גלריה מרהיבה ממצעד הדגלים של צלם המערכת ישי ירושלמי

מצעד הדגלים במספרים: כ-50 אלף צעדו, שיא בעולים להר הבית
מצעד הדגלים ביום ירושלים דרך שער שכם אל הכותל המערבי צילום: ישי ירושלמי

שיא חדש של עולים יהודים נרשם היום בהר הבית לרגל יום ירושלים עם 2,626 איש שפקדו את המקום, לראשונה מאז 1967. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, פרושים ברחבי ירושלים וממשיכים לפעול מאז שעות הבוקר המוקדמות, לשמירת הביטחון והסדר וקיום אירועי יום ירושלים בבטחה.

בכותל המערבי ביקרו עד לשעות אחר הצהריים המוקדמות כ-15,000 בני אדם, בנוסף לכ-50,000 חוגגים, מטיילים ומתפללים שהגיעו לאזור אחר הצהריים במצעד הדגלים שהפך לאירוע המרכזי ביום ירושלים  

ח"כ איתמר בן גביר עלה להר הבית בליווי המשטרה: "אני מצפה שהמשטרה תשליט את הסדר בהר-הבית. כשמשליטים סדר הם מבינים היטב את המסר. זה שאנחנו חיים כאן זה מתסיס ומרגיז אותם אז מה, נחזור לאירופה?". עשרות צעירים ערבים שזיהו את בן-גביר צעקו לעברו, הוא השיב להם בתגובה: "עם ישראל חי".

ראש הממשלה בנט הנחה את כוחות הביטחון "לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון לה פמליה, בירושלים". מלשכתו נמסר כי "רובם המכריע של המשתתפים הגיעו לחגוג, אך למרבה הצער ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח, לנצל לרעה את עמידתה החזקה של הממשלה מול איומי חמאס ולנסות בכוח להדליק אש. לפיכך, כל מקרה אלימות יטופל במלוא החומרה, לרבות העמדה לדין".

מצעד הדגלים ריקוד הדגלים שער יפו שער שכם יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד