כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיתוף הפעולה החל

הסכמה חרדית: הדיל הפוליטי שיחזיר את כהנא לשולחן הממשלה

המאמצים להשבת כהנא לשולחן הממשלה, הביאו למו"מ פוליטי מואץ בין לשכת סגן השר לח"כים חרדים; בש"ס דחו דיל פוליטי, אך ביהדות התורה הסכימו לאפשר לכהנא לשוב בתמורה לביטול הרפורמה בתקשורת • כך ינצלו באופוזיציה המשבר עם ביטון כדי לבטל את גזרת הסלולר

הסכמה חרדית: הדיל הפוליטי שיחזיר את כהנא לשולחן הממשלה
כהנא במליאת הכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: גורמים בלשכת סגן השר מתן כהנא הציעו למספר חברי כנסת חרדים דיל פוליטי: בתמורה להיעדרות חרדית בהצבעה על מינוי כהנא לתפקיד שר, הקואליציה תאשר או אולי כהנא יעדר ובכך יביא לתמיכה שקטה של הקואליציה בהעברת חוק שיבטל את רפורמת התקשורת שיזמו במשרד התקשורת לפני כחודש. 'בחדרי חרדים' חושף כי ח"כ מ'יהדות התורה' הביע הסכמה לדיל.

מאז פרש מתן כהנא מתפקיד השר לשירותי דת לפני שלושה שבועות, בקואליציה פועלים במרץ להשיב את מקורבו של בנט חזרה לשולחן הממשלה ולתפקיד השר לשירותי דת. בתמורה לתמיכה מהאופוזיציה למהלך כזה, הם מוכנים לשלם מחיר יקר. בסוף השבוע אף קיבלו הסכמה מח"כ ביהדות התורה שיאפשר דיל פוליטי שיחזיר את מתן כהנא לשולחן הממשלה בתמורה פוליטית הוגנת.

הצעת חוק התקשורת שהגיש ח"כ משה ארבל מבקשת לעגן באופן רשמי את פעילות ועדות הרבנים לענייני תקשורת, כך שהגבלות הכשרותיות שיקבעו יהיו מעוגנות בחוק, מה שלמעשה יביא לביטול הרפורמה של משרד התקשורת שמבקשת לבטל את הקומה הכשרה.

לפי פרסום בסוף השבוע ב'ישראל היום', גורם בלשכת כהנא פנה ליוזם החוק ח"כ משה ארבל והציע לו היעדרות של כהנא בחוק התקשורת בתמורה להיעדרות של ארבל בהצבעה על מינוי כהנא, אלא שארבל שפנה ליו"ר התנועה דרעי, קיבל הוראה לדחות את ההצעה.

'בחדרי חרדים' חושף כי בלשכת סגה"ש כהנא המשיכו במגעים ובשיחה שקיימו עם ח"כ מיהדות התורה הוא הביע הסכמה לקבל את הדיל; היעדרות בהצבעה במינוי השר מתן כהנא בתמורה לתמיכת הקואליציה בחוק התקשורת של ח"כ ארבל שיביא לביטול רפורמת הטלפונים הכשרים שיזם שר התקשורת יועז הנדל.

השיחות התפוצצו לבסוף לאחר שבלשכת סגן השר כהנא ביקשו לגייס את תמיכת שר התקשורת הנדל לדיל הפוליטי, בעוד הנדל הסכים להעביר את החוק רק בקריאה טרומית, מה שיביא רק להקפאת החוק באמצעות עתירה לבג"צ, הח"כ החרדי התעקש לקבל הסכמה לחוקק את החוק באופן סופי בשלוש קריאות כתנאי למינויו מחדש של כהנא לתפקיד שר בממשלה.

נציין, כי לסיעות החרדיות הזדמנות להעביר השבוע את החוק בקריאה טרומית. היעדרותו של ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן, שעדיין מחרים את ההצבעות במליאה, עשויה להקנות לאופוזיציה רוב להעברת החוק. לצורך כך החרדים יאלצו לדרוש גם תמיכתה של ח"כ עידית סילמן, שטרם הצביעה בפועל נגד הקואליציה.

העברת החוק בקריאה טרומית תאלץ את בג"צ לתת את הדעת האם להגיש צו בייניים להקפאת הרפורמה של הנדל, כאשר העותרים יטענו כי הכנסת בדרך לעגן את ועדות הרבנים בחקיקה, ובג"צ יאלץ לתת את ההזדמנות הפוליטית לעשות זאת מבלי לעקוף את הכנסת בתקנות משרד התקשורת.

תגובות:

מלשכת סגן השר מתן כהנא נמסר ל'בחדרי חרדים': איננו מתייחסים לשיחות שמנהלת לשכת סגן השר עם גורמים פוליטיים שונים.

בלשכת שר התקשורת יועז הנדל הכחישו את הפרסום.

מתן כהנא דיל יהדות התורה יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד