י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לחלשים אין קול

ח"כ ביטון התחנן לארגונים: "השמיעו קולכם בנושא הרפורמה"

ח"כ מיכאל ביטון הודיע בשבוע שעבר על צעדי מחאה נגד הקואליציה שבה הוא חבר, בעקבות הרפורמה בתחבורה ציבורית שפוגעת בעיקר בשכבות החלשות | הוא פנה היום לארגונים החברתיים ומחה על שתיקתם בנושא, "לעניים אין קול ואין לובי" אמר 

ח"כ ביטון התחנן לארגונים: "השמיעו קולכם בנושא הרפורמה"
מיכאל ביטון צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, מחה היום (ראשון) נגד "שתיקת הארגונים החברתיים" בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית של שרת התחבורה מיכאלי ועליה הכריז בשבוע שעבר מלחמה.

ח"כ ביטון קרא לארגונים החברתיים "להשמיע את קולם ולייצג את הציבור המוחלש בפריפריה הגאוגרפית; חרדים וערבים סטודנטים וחולים הנחשבים נוסעים מזדמנים". לדבריו, הרפורמה תעלה את מחירי הקווים הפנימיים בערי הפריפריה ב-175%, 130% ,71% ודרש שהארגונים ישמיעו את קולם "כי לעניים אין לובי אחר כלל".

ב'מעריב' פורסם היום, כי מקורבים לשרה מרב מיכאלי טענו כי בשבוע שעבר הייתה אמורה להתקיים ביוזמת מזכיר הממשלה פגישה עם ביטון - אך הוא ביטל אותה. בתגובה, גורמים בסביבת ביטון טוענים כי "הפגישה בוטלה לאחר שלילה לפני כן היא שלחה מכתב בו דחתה את כל דרישותיו. מי שרוצה לנהל מו"מ אמיתי לא שולח מכתב כזה שבע שעות לפני פגישה".

כזכור, ראשית הסערה ביום רביעי האחרון, הודיע יושב ראש ועדת הכלכלה כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית והרפורמה בחקלאות. הוא תקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי במהלך הדיון בוועדת הכלכלה: "לא זוכר אותה כפרלמנטרית מצטיינת - 20 שנה לא ראיתי אותה בוועדות". עם זאת, הוא טען כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה.

לאחר הודעתו הדרמטית, ביטון נעל את הישיבה והוסיף: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי. אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתח"צ ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".

רפורמה בתחבורה הציבורית מיכאל ביטון מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד