י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המשרד התעלם מהבקשות"

מחלקת החינוך של ניו יורק מואשמת באפליה נגד יהודים

משרד החינוך של ניו יורק מואשם על ידי ארגונים יהודיים ב"אפליה דתית" בגלל מספר פורומים ציבוריים שנקבעו לימי שישי אחר הצהריים, מהלך שמונע מיהודים רבים להצטרף לפורומים הללו

חרדים בניו יורק: אילוסטרציה
חרדים בניו יורק: אילוסטרציה

מחלקת החינוך של ניו יורק מואשמת באפליה דתית נגד יהודים שומרי שבת. כתוצאה מלוח זמנים שפוגע ביהודים, נמנעו מיהודים דתיים מפגשים חשובים וראיונות של מועמדים שהתמודדו על תפקידים מכריעים.

ביום שישי האחרון מספר מועמדים התחרו על תפקיד מפקח בית הספר בברוקלין ובקווינס, כמו גם שיחות זום עם שני הורים שהתמודדו על מושב בוועדה מייעצת לראשות העירייה, נעשו בליל שבת. וכך שומרי שבת לא יכולים להצטרף לפורומים ולנסות לזכות בתפקידים.

"אני מזועזע מכך שחלק מההורים נאלצים להפר את אמונתם הדתית כדי להיות חלק מהעירייה, או לחילופין להיות מודרים מהתהליך", כתב אפי זקרי, נציג הורים בקווינס ניו יורק, בהודעה למנהל בתי הספר דיוויד בנקס. "המשרד התעלם מהבקשות להימנע מלקבוע תאריכים אלה" אמר זקרי, והוסיף כי הנושא הובא לידיעת ראשי המחלקות מספר פעמים.

אך משרד החינוך התעלם מהבקשות, אמר זקרי, וציין כי קארן וואנג, נשיאת ארגון יהודי "הצביעה על כך מספר פעמים וביקשה לשנות את לוח הזמנים כדי לכבד את האמונות הדתיות של שומרי השבת בניו יורק, אבל אף אחד במשרד החינוך לא טרח לכבד ולזכור את הקהילה היהודית. גם בברוקלין וגם בקווינס יש במקרה את האוכלוסיות היהודיות שומרות המצוות הגדולות ביותר בניו יורק".

מטעם משרד החינוך לא נמסרה התנצלות או הפקת לקחים לעתיד, אלא נמסר, כי "לוח הזמנים נקבע על ידי ההורים האחראים על מועצות החינוך הקהילתיות".

משרד החינוך הפליה על רקע דתי ליל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד