י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מוזמן לחקירה

יממה אחרי המקרה: בנט שוחח עם הרב שהותקף

יממה לאחר שהותקף על ידי שוטרים בדרכו לכותל, לדבריו לאחר שמחה על האיסור ליהודים לעבור בדרך הקצרה לכותל - הרב אלישיב הכהן שוחח אחר הצהריים עם ראש הממשלה. בנט הבטיח לטפל בנושא, אך הרב עדיין מוזמן מחר לחקירה | מאחורי הקלעים: בלשכתו של הרב דרוקמן פעלו לשחרור חתנו

יממה אחרי המקרה: בנט שוחח עם הרב שהותקף
הרב אלישיב הכהן (משמאל) שהותקף בשבת צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) עם הרב אלישיב הכהן, חתנו של הרב דרוקמן שהותקף בשבת על ידי שוטרים בעיר העתיקה, והבטיח לטפל בכך, אך לרב עדיין מצפה חקירה מחר.

בנט התקשר מיוזמתו במהלך אחר הצהריים לרב אלישיב, והביע את צערו על המקרה שבו הרב הותקף על ידי שוטרים בשבת בעיר העתיקה, זאת לאחר שלדבריו מחה על כך שאחת הדרכים לכותל חסומות.

הרב מחה במהלך השיחה על המעצר, וסיפר על המקרה, שבסופו אף נעצר יחד עם בנו. הרב אלישיב, המכהן כראש ישיבה בחדרה, הובא בעקבות המקרה למעצר משעה 19:30 עד לאחר חצות הלילה, לאחר שבמשך שעות חוקרים לא הגיעו לחקור אותו. במהלך המעצר הוא אף ביקש לקיים הבדלה, אך רק לאחר כ-6 שעות הביאו את כלי ההבדלה.

בנט, יזם את השיחה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבסוף הרב שוחרר, כשמאחורי הקלעים בלשכתו של הרב דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, פעלו מול הגורמים הרלוונטיים כדי להביא לשחרור חתנו. מחר הוא אמור להתייצב לחקירה בתחנת משטרה.

הרב אלישיב, נזכיר, נעצר במהלך השבת האחרונה לאחר שהותקף על ידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים. לדבריו, הסיבה לכך היא שהוא מחה בפני השוטרים על כך שאחת הדרכים לכותל, שהיא הדרך הקצרה, חסומה בפני גישה ליהודים.

מנגד, במשטרה טוענים כי הרב "החל להפר את הסדר", ובעקבות סירובו להתרחק מהמקום השוטרים "נאלצו לעצור אותו". במשטרה מציינים גם ש"באותה העת בנו שהיה עמו תקף את השוטרים ופצע שוטר, ולכן נעצר אף הוא לחקירה".

נפתלי בנט הכותל המערבי הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד