י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מקדמת קשרים ישירים

ארה"ב התייאשה מפתיחת קונסוליה לפלסטינים בירושלים

ארה"ב מכינה צעדים להגברת הקשרים עם הפלסטינים לאחר הקפאת פתיחת הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים בירושלים. ממשל ביידן מקדם שורה של צעדים שמטרתם להגביר את הקשרים הדיפלומטיים עם הפלסטינים. על רקע ההתנגדות ישראלית לפתיחת הקונסוליה

שוטרים פלסטינים: אילוסטרציה
שוטרים פלסטינים: אילוסטרציה צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

במקום פתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקאית בירושלים, ארה"ב מכינה צעדים להגברת הקשרים עם הפלסטינים לאחר הקפאת פתיחת הקונסוליה מחדש.

לפי שני פקידים אמריקאים ופלסטינים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ימנה את האדי עמר, סגן עוזר מזכיר המדינה האמריקני לענייני ישראל והרשות הפלסטינית, שמכהן בתפקיד השליח המיוחד לפלסטינים, לאיש הקשר הישיר עם הפלסטינים. עמר יישאר בוושינגטון אך יערוך נסיעות קבועות לאזור ויעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם היחידה לענייני פלסטינים, שהיא כיום סניף בתוך שגרירות ארה"ב בישראל ושוכנת בבניין הקונסוליה הישן בירושלים. כך מדווח אתר Times Of Israel.

הדיפלומטים של הקונסוליה האמריקאית התנהלו עצמאית מאנשי השגרירות, עד שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סגר את המשרד לענייני הקשר עם הפלסטינים ב-2019. בצעד שמטרתו להפריד שוב בין הדיפלומטים המשרתים את הפלסטינים לאלה המשרתים את הישראלים, המשרד החדש יתחיל לדווח באופן רשמי ישירות לעמר בוושינגטון, ולא לשגריר ארה"ב בישראל, כך אמרו גורמים אמריקאים ופלסטינים.

דיפלומט אמריקאי אמר ל'טיימס אוף ישראל' בדצמבר האחרון כי אנשי הקונסוליה כבר דיווחו למעשה ישירות לוושינגטון, אך המהלך מעולם לא פורסם או הוכרז. שני הגורמים ששוחחו עם אמרו שממשל ביידן מקווה לסיים את סדרת הצעדים לפני נסיעת הנשיא לישראל שצפויה להתקיים בסוף יוני.

אנדרו מילר אמור להחליף את עמר כסגן עוזר מזכיר לענייני ישראל והפלסטינים. מילר משמש כיום כיועץ מדיניות בנציגות ארה"ב לאו"ם, אך היה בעבר מנהל לנושאים צבאיים של מצרים וישראל במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן במהלך ממשל אובמה.

ישראל הציעה לארה"ב לפתוח מחדש את הנציגות ברמאללה או אבו דיס בגדה המערבית, אך רעיונות אלו נדחו על הסף על ידי הרשות הפלסטינית, הרואה במזרח ירושלים בירתה של מדינה פלסטינית עתידית.

פלסטינים קונסוליה אמריקנית ירושלים רמאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד