י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
40 סעיפי גניבה

צפו: שוטרים מצאו 1,200 ממירים קטליטיים במחסן

בלשים בארה"ב מצאו יותר מ-1,200 ממירים קטליטיים ארוזים, הממירים נגנבו מרכבים יוקרתיים, ונדרשים להפחתת פליטות גז ברכב. ממיר קטליטי מותקן כיום כמעט בכל מכונית ובמכוניות מסוימות לעיתים יש גם שני ממירים

צפו: שוטרים מצאו 1,200 ממירים קטליטיים במחסן
הממירים שנמצאו צילום: משטרת פיניקס

יותר מ-1,200 ממירים קטליטיים ארוזים נמצאו במחסן של גבר מפיניקס אריזונה ארה"ב. הגילוי הגיע בעקבות חקירה בת מספר חודשים שהחלה בינואר האחרון, המשטרה קיבלה מידע לפיו מישהו מאחסן ממירים קטליטיים גנובים באזור תעשייה ליד נמל התעופה הבינלאומי פיניקס סקיי הארבור.

"היינו מאוד מופתעים מהכמות שיש שם", אמר דובר משטרת פניקס. הגבר בן 48 שלטענת המשטרה קנה ומכיר את הממירים הואשם ב-40 סעיפי גניבה ועלול לעמוד בפני אישומים נוספים. על ממירים קטליטיים לא מוטבעים מספרים סידוריים, וממירים גנובים מגיעים בסופו של דבר לשוק השחור שבו הם עוברים טיפול עבור המתכות יקרות הערך שהם מכילים.

החלפת אחד כזה עלולה לעלות לנהג מ-1,000 עד 3,000 דולר, לפי נתוני הלשכה הפועלת למאבק בהונאות ביטוח ובפשיעה. המשטרה טוענת שגנבים יכולים לקבל בין 100 ל-150 דולר עבור כל ממיר. קבוצת ביטוח באריזונה ספרה רק 3,969 דיווחים על ממירים קטליטיים גנובים ב-2019, יותר מ-17,000 ב-2020 ויותר מ-52,000 בשנה שעברה.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי מחוקקים ברחבי המדינות ברחבי ארה"ב קידמו חוקים שנועדו להקשות על פושעים להרוויח מהשלל שלהם. 150 הצעות חוק הוגשו השנה ב-36 מדינות, וב-16 מדינות חוקים עברו.

המהלך כולל את אריזונה, שם חתם החודש המושל דאג דוסי על הצעת חוק שהופכת את החזקת ממיר קטליטי במקרים רבים לפשע ומוסיפה דרישות דיווח מפורטות עבור סוחרי גרוטאות שקונים מכשירים משומשים לגיטימיים. עליהם לסמן את הפריט במספר הסידורי של הרכב ולשמור אותו לפחות שבוע במצב המקורי.

סוחרי גרוטאות שנתפסו עם ממירים לא רשומים או גנובים צפויים לקנס של 500 דולר עבור העבירה הראשונה, קנס של 2,000 דולר עבור שנייה ולפחות כפול מזה על כל פעם נוספת שהם נתפסים. מי שמחזיק או מנסה למכור ממיר קטליטי משומש שאינו עומד בדרישות החדשות, עלול לעמוד בפני עונש מאסר של שישה חודשים.

אריזונה רכב משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד