י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לקחת בחזרה כספי סיוע"

טראמפ: "ארה"ב צריכה לממן בתי ספר בטוחים לפני אוקראינה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קרא למחוקקים בארה"ב לתעדף מימון לאבטחת בתי ספר על פני שליחת סיוע צבאי לאוקראינה. "לפני שנבנה את שאר העולם, עלינו לבנות בתי ספר בטוחים לילדים שלנו באומה שלנו", אמר טראמפ בנאום וזכה לתשואות רמות

טראמפ: "ארה"ב צריכה לממן בתי ספר בטוחים לפני אוקראינה"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בנאום בוועידת ארגוני הנשק בארה"ב, שאל בסוף השבוע הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כיצד לארה"ב "יש 40 מיליארד דולר לשלוח לאוקראינה" אך אינה יכולה להבטיח בטחון בבתי הספר". את הדברים אמר במפגש של איגוד הרובאים הלאומי (NRA), קבוצת הנשק הגדולה ביותר בארה"ב, שהתקיימה ביוסטון טקסס, הועידה מגיעה מספר ימים לאחר ש-21 בני אדם מתו מירי בבית ספר בטקסס לאחר שצעיר בן 18 פסיכופת ירה בהם ללא סיבה למוות.

טראמפ אמר "לפני שנבנה את שאר העולם, עלינו לבנות בתי ספר בטוחים לילדים שלנו באומה שלנו", אמר טראמפ בנאום וזכה לתשואות רמות. מוקדם יותר החודש, הקונגרס האמריקני הצביע ברוב גדול לשלוח כמעט 40 מיליארד דולר סיוע צבאי לאוקראינה. בסך הכל, מחוקקים אמריקאים שלחו לאוקראינה כ-54 מיליארד דולר מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון.

"הקונגרס צריך להצביע מיד כדי לקחת בחזרה כל אגורה מכספי סיוע לקורונה שלא נוצלו", המשיך טראמפ. "קחו את זה בחזרה מהמדינות והשתמשו בכסף הזה כדי לבסס במהירות אבטחה בלתי חדירה בכל בית ספר בכל רחבי ארצנו". טראמפ דחה את הקריאות להחמיר את הפיקוח על הנשק, ואמר שיש לאפשר לאמריקנים הגונים להחזיק נשק חם "כדי להגן על עצמם מפני רוע".

מושל טקסס גרג אבוט, שהיה אמור לנאום בעצמו באירוע, נאם במקום זאת לקהל באמצעות וידאו כי חוקי הנשק אינם יעילים במניעת ירי המוני. "יש אלפי חוקים בספרים ברחבי המדינה המגבילים את הבעלות או השימוש בנשק חם - חוקים שלא עצרו מטורפים לבצע מעשים מרושעים באנשים חפים מפשע ובקהילות שלוות", אמר המושל אבוט. "החמוש ביצע עבירה פלילית על פי חוקי טקסס לפני שהוא אפילו לחץ על ההדק. זו עבירה חמורה להחזיק נשק חם בשטח בית הספר. אבל זה לא עצר אותו".

לפני שטראמפ נאם, הסנאטור מטקסס טד קרוז האשים את הירי ההמוני בעיקר באבות נעדרים, ירידה בנוכחות בכנסייה, מדיה חברתית ומשחקי וידאו. "אם השמאל יפרק את אמריקה מנשקה, הפשעים האלה לא ייעצרו", אמר קרוז. "הרבה יותר אמהות חד הוריות ברכבת התחתית יותקפו או יירצחו. פלישות לבתים יהפכו לקטלניות הרבה יותר, מכיוון שרק לפושעים יהיו רובים. והרבה יותר ילדים יירצחו".

מלחמת אוקראינה רוסיה דונלד טראמפ ירי טקסס טד קרוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד