כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
5 דקות לפני הנחיתה

כוחות ההצלה מצאו את המטוס שנעלם עם 22 אנשים

מטוס ועליו 22 נוסעים שהיו בטיסה שהייתה אמורה להימשך 15 דקות בלבד במקום פופולרי בקרב תיירים בנפאל, נעלם אתמול. על המטוס היו תיירים גרמנים והודים. המטוס איבד קשר עם מגדל שדה התעופה, זמן קצר לאחר ההמראה | הבוקר, גילו צוותי ההצלה את הזירה המדממת

כוחות ההצלה מצאו את המטוס שנעלם עם 22 אנשים
זירת ההתרסקות צילום: דוברות צבא נפאל

שברי המטוס, המופעל על ידי חברת התעופה הנפאלית טארה אייר, נמצאו במחוז מוסטנג בצפון נפאל, כך אמר דובר צבא נפאל. מטוס הנוסעים היה בטיסה של 15 דקות כשאיבד קשר עם בקרת התנועה האווירית חמש דקות לפני שהיה אמור לנחות.

22 נוסעים נעלמו אתמול בטיסה עם מטוס קטן בנפאל, שני גרמנים, ארבעה הודים ו-16 נפאלים היו על סיפון המטוס שטס בין הערים פוקרה לג'ומסום, מקום פופולרי לתיירים בנפאל. המטוס הקטן נעלם ביום ראשון עם 22 אנשים על הסיפון, כך לפי חברת טארה אייר שמפעילה את הטיסות הללו.

על פי דיווחים בנפאל, מזג האוויר המעונן מנע ממסוקים לטוס לאזור המיקום האחרון הידוע של הטיסה, כך אמרו גורמים רשמיים. "מסוק חיפוש אחד חזר לג'מסום עקב מזג אוויר גרוע מבלי לאתר את המטוס. מסוקים מוכנים להמריא לחיפוש מקטמנדו, פוקרה וג'מסום ברגע שתנאי מזג האוויר ישתפרו. צוותי חיפוש של צבא ומשטרה יצאו לכיוון האתר", כך מסרה רשות התעופה של נפאל בהצהרה. המטוס איבד קשר עם מגדל שדה התעופה זמן קצר לאחר ההמראה לטיסה שהיתה אמורה לקחת 15 דקות.


המטוס שנעלם לפני ההמראה

מפקד המשטרה, פרם קומאר דני, אמר כי צוות חילוץ וחיפוש יבשתי נשלח לאזור הסמוך להר בגובה 8,167 מטר. חברת התעופה מסרה שהיו על הסיפון ארבעה הודים, שני גרמנים ו-16 נפאלים, כולל שלושה אנשי צוות. הטיול הוא מסלול פופולרי בקרב מטיילים זרים המטיילים בשבילי ההרים, וגם עם עולי רגל הודים ונפאלים. במדינה, השוכנת ברכס הרי ההימלאיה, יש 14 מהפסגות הגבוהות ביותר בעולם, יש שינויים במזג אוויר באופן קבוע, והגיאוגרפיה מקשה על הגעה למסלולי תעופה.

כאמור, הבוקר עם הגעת צוותי ההצלה לזירת ההתרסקות נמצאו שברי המטוס ובסמוך לו 22 הנוסעים שמצאו את מותם במקום.

נפאל מטוס הרים נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד