כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לראשונה מתחילת המלחמה

הנשיא זלנסקי ברחובות חרקוב: "פוטין חי במציאות חלופית"

הנשיא זלנסקי ביקר ביום ראשון את החיילים האוקראינים בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, לראשונה מאז פרוץ המלחמה. זלנסקי אמר כי הוא רוצה לדבר ישירות עם פוטין. "פוטין צריך לצאת מהבועה, הוא לא מבין לגמרי מה קורה"

הנשיא זלנסקי ברחובות חרקוב: "פוטין חי במציאות חלופית"
הנשיא זלנסקי בחרקוב צילום: משרד הנשיאות האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול (ראשון) כי "הקרמלין אינו רציני לגבי מאמצי המשא ומתן לסיום המלחמה". ותקף את מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין כמי שחי ב"מציאות חלופית".

בראיון לרשת CNN, אמר זלנסקי שהאופטימיות המוקדמת שלו לגבי המשא ומתן נעצרה. "אני לא יכול לראות את הנכונות שלהם, וגם לא יכול לראות שום התקדמות במה שאנחנו מדברים עליו", אמר זלנסקי והוסיף כי הוא רוצה לדבר ישירות עם פוטין.

את פוטין, אמר, צריך "לדחוף למציאות של היום - לא להיות בתוך הבועה הזו, המציאות האלטרנטיבית הזו שלו שהוא בנה די הרבה זמן". הוא אמר כי פוטין "לא מבין לגמרי מה קורה", אמר זלנסקי, והוסיף שהמלחמה לא תסתיים עד שפוטין יראה את האמת ויצא מ"עולם התעמולה" שלו. "אולי אז הוא יבין שאנחנו צריכים להתחיל לדבר וצריך לשים קץ למלחמה הזו שהוא פתח".

דבריו הפסימיים הגיעו כאשר זלנסקי ביקר ביום ראשון את החיילים בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, לראשונה מאז פרוץ המלחמה. "אני מרגיש גאווה חסרת גבולות במגנים שלנו. בכל יום, תוך סיכון חייהם, הם נלחמים למען חירותה של אוקראינה", כתב בטלגרם על הביקור הנדיר שלו בקו החזית.
זלנסקי אמר ביום שבת, כי ארצו עדיין זקוקה לנשק נוסף כדי להגן על האזור. "כל יום אנחנו עובדים על חיזוק ההגנות שלנו. זה אומר בראש ובראשונה אספקת נשק" אמר בנאום.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד