כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחיר המלחמה

פוטין איבד את "מפקד הצנחנים הטוב ביותר"

שני קולונלים נוספים נהרגו באוקראינה: אלכסנדר דוסיאגייב שהיה מפקד גדוד מוטס, וולדימיר איבנוב אשר שירת במחלקה למידע ותקשורת. דוסיאגייב ואיבנוב הם הקולונלים ה-47 וה-48 שידועים כי מתו בלחימה באוקראינה

פוטין איבד את "מפקד הצנחנים הטוב ביותר"
קולנול אלכסנדר דוסיאגייב צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שני קולונלים רוסים נוספים נהרגו במלחמתה של רוסיה באוקראינה, אחד מהם "מפקד הצנחנים הטוב ביותר במדינה". אלכסנדר דוסיאגייב, בן ה-34, היה מפקד גדוד תקיפה מוטס, שנקרא גדוד 104 של הצנחנים. על פי הדיווחים באוקראינה, כוחות מגדוד התקיפה האווירית ה-104 שלו היו בבוצ'ה, שהייתה זירת רצח מצד חיילים רוסים לפני יותר מחודש.

הגדוד שלו שבסיסו בפסקוב הוכר כטוב ביותר ברוסיה, בבדיקות על אימוני לחימה ומשמעת צבאית. כך דווחו כלי תקשורת באוקראינה. באירוע חגיגי צבאי 'צבא רוסיה-2021', הוא זכה כמנצח בקטגוריית חי"ר הטוב ביותר. "התמלאתי גאווה על כך שהחיילים והקצינים שלי הראו את התוצאה שאליה הם חותרים", אמר לתקשורת הרוסית בעבר.

משרד ההגנה האוקריאני הגיב בחשבון הפייסבוק "זה לא עזר לו בפגישה עם לוחמים אוקראינים", כך נאמר בהצהרה של הכוחות המזוינים של קייב.

כלי התקשורת רוסי Mediazona אישר את מותו של קולונל נוסף שנהרג מוקדם יותר במלחמה, שם שעדיין לא פורסם. ולדימיר איבנוב, בן 41, מי שסומן כ"תועמלן" על ידי התקשורת האוקראינית מכיוון ששירת במחלקת מידע ותקשורת של משרד ההגנה הרוסי.

ה'דיילי מירור' מדווח, כי הוא מת במרץ. חברו יבגני פודובני נשא את תמונתו בצעדה ב-9 במאי לזכר הרוסים הרבים שנפלו במלחמות. באותם ימים לא היה ידוע שהוא נהרג באוקראינה.

דוסיאגייב ואיבנוב הם הקולונלים ה-47 וה-48 שידועים כי מתו בלחימה באוקראינה. מניין הגנרלים הרוסים ההרוגים עומד כעת על עשרה. אך סביר להניח שהמספר האמיתי גבוה יותר, שכן גורמים רשמיים ברוסיה לא חשפו פרטים על ההרוגים באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גנרל קצינים בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד