ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעיריית י-ם בלמו

חשיפה: בג"צ ניסה לעקוף את העירייה ולאשר את מתווה הכותל

בג"ץ ביקש לנצל את העובדה שאין היתרי בנייה לתוכניות הבנייה של מתווה הכותל ובנייה ברחבת הכותל הדרומי, ובכך לעקוף את הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אך היועמ"ש של עיריית ירושלים השיב כי ההליך נוגד את החוק לחלוטין וכי אין דרך לעקוף את הוועדה המקומית. חשיפה

חשיפה: בג"צ ניסה לעקוף את העירייה ולאשר את מתווה הכותל
רחבת הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, ניסה בשבועיים האחרונים לקדם את מתווה הכותל ואת הבנייה ברחבה הדרומית בכותל המערבי על ידי עקיפת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, וזאת בניגוד לחוק, כך עולה מתשובת העירייה לבג"ץ.

תשובת עיריית ירושלים באה בעקבות בקשת בג"ץ לצרף את העירייה כ"משיבה" לדיון שמתקיים בימים אלו בהיכל בית המשפט העליון בסוגיית מתווה הכותל ודרישת הרפורמים להפוך את המקום הקדוש לעם היהודי לכותל מעורב ורפורמי.

בג"ץ ביקש לעקוף את העובדה שאין היתרי בנייה לתוכניות הבנייה של המתווה והוועדה המקומית כלל לא אישרה את הבנייה – אך היועץ המשפטי של עיריית ירושלים השיב לבג"ץ במכתב מנומק כי ההליך נוגד את החוק וכי הוא אסור ובאשר על כן העירייה מסרבת להצטרף כ"משיבה" לדיון בבג"ץ ואין דרך לעקוף את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

מי שפעל מאחורי הקלעים לבלום את המהלך לצד ארגון ליב״ה היו ראש העיר משה ליאון וכן יו״ר הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אליעזר ראוכברגר שעמל רבות לגיבוש תשובת העירייה.

בתגובה אמר אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה, שמוביל את המאבק נגד הרפורמים כי "לא יאומן שבמדינת ישראל, הגוף שאמון על שמירת החוק, בג"ץ, מבקש להפר את החוק ולעקוף אותו על ידי קומבינות לא תקינות. טוב עשתה עיריית ירושלים שהשיבה תשובה נחרצת לדרישה הלא חוקית של בג"ץ".

"המהלך הלא חוקי הנוכחי - מצטרף לשורה ארוכה של פעולות לא חוקיות של בג"ץ המשותפות לרפורמים, אשר מפירים את החוק וברגל גסה, בכל ערב ראש חודש, ברחבת הכותל המערבי, פועלים בניגוד לתקנות ולהוראות המשטרה", הוסיף הניג.

עורך דין דוד הלפר המייצג את עיריית ירושלים, מסר כי "עצם צירופה של העירייה להליך נועד לבצע קיצורי דרך בלתי חוקיים לטעמינו. העמדה שהגשנו מטעם עיריית ירושלים מבססת היטב את דרך המלך ואת שלטון החוק המחייבים לפנות בהליכים המקובלים וללא קיצורי דרך".

מתווה הכותל החלטת בגצ עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד