כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצעיר החרדי לא ויתר

לאחר שסירבה לבצע משלוח לעיר חרדית: החברה נקנסה באלפי שקלים

חברת סלולר סירבה לשלוח כרטיס סים לתושב בני ברק בימי הקורונה, אף שלא נאסרה כניסה לעיר. אך מנגד היא הסכימה לשלוח כרטיס סים לדיר אל־אסד שהייתה אדומה באותם ימים אף שהיישוב היה בסגר. החברה תשלם לחרדי אלפי שקלים

חרדים בבני ברק: אילוסטרציה
חרדים בבני ברק: אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתקופת מגיפת הקורונה הזמין צעיר חרדי כרטיס סים כשר לטלפון. נציג חברת התקשורת השיב כי לא ניתן להוציא שליח לבני ברק מכיוון שהעיר הוכרזה אזור מוגבל, ואי אפשר להיכנס אליה, למעט לצורך חיוני. השניים סיכמו לשמר את העסקה עד שניתן יהיה לבצע את השליחות.

אלא שאז ערך הצעיר החרדי בדיקה, ולהפתעתו גילה כי דבריו של נציג השירות אינם נכונים, וכי במועד השיחה לא נאסרה הכניסה לעיר לצורך שירותי תקשורת. למרות זאת, הוא המתין בסבלנות במשך שבועיים, עד שנמסר לו על ידי פיקוד העורף כי אין מניעה להיכנס לבני ברק, וכי העיר אינה נחשבת עוד לאזור מוגבל.

על פי הדיווח של אבי כהן ב'ישראל היום', לאחר שפנה שוב לחברת הסלולר בבקשה לקבל את כרטיס הסים באמצעות שליח, נציגת השירות אמרה לו כי לא ניתן להוציא שליח לבני ברק. כששאל מדוע, ענתה: "בני ברק קורונה". עקב כך החליט האיש להתקשר לחברה שוב באותו היום - אך הפעם הציג את עצמו כמי שגר בדיר אל־אסד, שבאותה עת הוכרזה כאזור מוגבל, שאל אם אפשר לשלוח אליו שליח, ונענה בחיוב על ידי נציגת השירות.

הסים הכשר סופק בסופו של דבר רק לאחר שבועיים, לפיכך הוא פנה לסיוע המשפטי במשרד המשפטים, והגיש תביעה נגד חברת התקשורת על סמך חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים. במסגרת הסכם פשרה שקיבל תוקף פסק דין בין עו"ד עידן אדרי, נציג הסיוע המשפטי, לבין חברת הסלולר, הוסכם כי זו תפצה את התובע ב־7,000 שקלים - בתוספת זיכוי של 750 שקלים ומכתב התנצלות.

סלולר קורונה סגר הפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד