י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא רוצים להרוס"

הפרשן מסביר: "חמאס רוצה לתת צ'אנס לממשלה הזו"

לאחר שאתמול לא שיגרו טילים כמו בשנה שעברה, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מסביר את היחס של חמאס לממשלה הנוכחית ואומר שהם לא רוצים להרוס אותה בגלל שרע"מ נמצאת בקואליציה: "הם חושבים שהממשלה הזו פחות משוגעת מהממשלה הקודמת" | האזינו

הפרשן מסביר: "חמאס רוצה לתת צ'אנס לממשלה הזו"
תרגיל של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים בחדשות 13, מסביר הבוקר (שני) את היחס של חמאס לממשלה לאחר שאתמול ריקוד הדגלים עבר בשקט מופתי מצידם, בניגוד לשנה שעברה.

יחזקאלי אמר בראיון לרדיו 103fm, "אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה לא מנהיגים שיוצאים למבצעים. אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה מנהיגים שעושים מעשי שיגעון, כמו אולמרט לדוגמה. שיכול פתאום לצאת למבצע ולהרוג לך 300 איש".

"אני חושב שלנתניהו הם התרגלו, והם חושבים שהממשלה הזו פחות משוגעת מהממשלה הקודמת, אבל באמת באמת אני אומר לך שכמעט ואין הבדל בראיית חמאס את הממשלות. הם יודעים רק דבר אחד - שהממשלה הזו תלויה יותר ברע"ם ולכן הם לא היו רוצים להרוס את הדבר הזה", אמר.

החמאס מאופק מתוך כוונה לשמור על יציבות הקואליציה הישראלית? "כן", פסק יחזקאלי. למרות שסינוואר כינה את עבאס משת"פ אני לא קונה את ההצהרות הללו. אני חושב שלחמאס יש אינטרס שבישראל תהיה ממשלה שהיא יותר מגוונת ומסונדלת מאשר ממשלה חד מימדית שיכולה להיות יותר מתחשבנת איתו".

בהמשך התייחס להתנהלות ישראל מול איראן וטען שאנחנו נמצאים בצומת דרכים. "הפצצה קרובה, ההתחמשות של איראן קרובה, והסכם או לא הסכם זו כבר לא הנחת עבודה. צריך להתחיל לפעול וזה מתקדם. עכשיו המחירון הופך להיות יותר קל בטהרן, ואני חושב שהחיסול היה מאוד משמעותי כי זה היה החיסול הראשון שלא היה קשור לתוכנית הגרעין".

חמאס צבי יחזקאלי מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד