כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נוכח המלחמה באוקראינה

היערכות אסטרטגית: נערכים לחיפושי גז טבעי במימי ישראל

שרת האנרגיה, קארין אלהרר הנחתה את אנשי משרדה להיערך ליציאה להליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל | אלהרר: "משבר האנרגיה העולמי מהווה הזדמנות למדינת ישראל לייצוא גז טבעי'

היערכות אסטרטגית: נערכים לחיפושי גז טבעי במימי ישראל
פלאש 90

החיפוש אחר מקורות גז חליפים: נוכח המלחמה באוקראינה והשפעותיה על אספקת הגז הטבעי ליבשת אירופה, הנחתה שרת האנרגיה את אנשי משרדה להאיץ את היערכות אסטרטגית ליציאה להליך רביעי של חיפושי גז טבעי.

 אתמול (ראשון) הודיעה השרה למנכ"ל משרדה ליאור שילת להוציא לדרך את הליך ההליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל. שרת האנרגיה קארין אלהרר התייחסה להחלטתה ואמרה: "מדינת ישראל נרתמת לסיוע לאירופה בגיוון מקורות האנרגיה שלה. משבר האנרגיה העולמי מהווה הזדמנות למדינת ישראל לייצוא גז טבעי, זאת לצד הדאגה הכנה והאמיתית למתחולל באירופה.

אלהרר הוסיפה כי 'משרד האנרגיה פועל להבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל, את גיוון מקורות האנרגיה וההשקעה באנרגיות מתחדשות ואת עתודות הגז עבור המשק הישראלי לעשורים הקרובים."

מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת התייחס אף הוא להוראתה של השרה אלהרר ואמר כי "האירועים הגיאו פוליטיים בעולם, ומשבר האנרגיה העולמי שנגרם כתוצאה מהם, שינו לחלוטין את מצב שוק האנרגיה. בעקבותיו התחלנו בשיחות עם המקבילים הבין לאומיים שלנו, בעיקר באירופה, ארצות הברית ומצריים, בניסיון להבין את האסטרטגיה שלהם אל מול המשבר". 

עוד הוסיף שילת כי "חשוב להדגיש כי אנחנו והאירופאים תמימי דעים שהמהלך האסטרטגי החשוב ביותר כדי להתגבר על המשבר הוא בהאצה של פיתוח האנרגיות המתחדשות, עם כל זאת, לא ניתן להתעלם מהצורך העולמי בגז טבעי גם בטווח המידי וגם בטווח הבינוני. האירופאים היו מאוד ברורים באמירה כי אם לא יאתרו די מקורות חלופיים לגז הטבעי שהם נזקקים לו, חלק מהמדינות החברות באיחוד ייאלצו לחזור ולהשתמש בפחם לייצור חשמל".

בנוסף הוסיף שילת, כי קשה להפריז בחשיבותו של הגז הטבעי בחיזוק הקשרים בין ישראל למצרים והשפעתו על המעמד הגיאופוליטי של ישראל במזרח התיכון.

 

גז טבעי ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה קארין אלהרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד