י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגבלות משמעותיות

נציבת זכויות האדם של האו"ם ביקרה בסין וספגה ביקורת

נציבת זכויות האדם של האו"ם הגיעה בימים האחרונים לביקור בן שישה ימים בסין, ועוררה ביקורת נרחבת כנגדה מצד ארגוני זכויות אדם ומדינות מערביות. היא אינה יכולה לבקר במקומות שהיא חפצה לראותם או לשוחח עם אנשים שהיא היתה מעוניינת לפגוש

תושבים בסין: אילוסטרציה
תושבים בסין: אילוסטרציה צילום: unsplash

נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט הגיעה בימים האחרונים לביקור בן שישה ימים בסין, ועוררה ביקורת נרחבת כנגדה מצד ארגוני זכויות אדם ומדינות מערביות. ארגוני זכויות האדם טוענים שסין אינה משתפת פעולה עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, וכי סין היא מדינת ענק שמבצעת הפרה בוטה של זכויות אדם באופן שיטתי לאורך שנים ובצורה נרחבת מאוד.

לטענתם, ביקור של נציבת זכויות האדם היה אמור להתבצע רק אם היא היתה זוכה לחופש פעולה ויכולה לבקר בכל מקום שהיא מעוניינת. בפועל הטילו הסינים מגבלות משמעותיות על הביקור של מישל ב'צלט, שאינה יכולה לבקר במקומות שהיא חפצה לראותם או לשוחח עם אנשים שהיא היתה מעוניינת לפגוש. במקום זאת, היא כפופה לתכנית ביקור שהוכתבה לה על ידי המשטר הסיני, שגם מחליט מי הם האנשים שהיא תפגוש כדי להתרשם אודות מצב זכויות האדם במדינה.

מישל ב'צלט טוענת להגנתה שהיא לא באה לסין כדי לחקור את הפרות זכויות האדם, אלא רק כדי לנסות ולבסס מערכת של יחסים סדירים בין סין ובין מועצת זכויות האדם, מתוך תקוה שהדבר יוביל בעתיד להתחשבות רבה יותר מצד סין בנושא זה ובדאגות של הקהילה הבינלאומית מהפרת זכויות אדם בשטחה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן פרסם הודעה שממנה ניתן להסיק שהוא מותח ביקורת מרומזת על בצ'לט. "מזכיר המדינה מודאג מהעובדה שהביקור של בצ'לט אינו מתבצע באופן שיאפשר לה להעריך נכונה את מצב זכויות האדם בסין. ההגבלות שהוטלו עליה לא אפשרו הערכה מלאה ועצמאית למצב שמירת זכויות האדם בסין, ובמיוחד בחבל שינג'יאנג שבו נעשים פשעים נגד האנושות ושאליו לא הורשתה נציבת זכויות האדם להיכנס"

סין אום או"ם אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד