י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרוסים גונבים אוכל

דיווח: ספינה רוסית הגיעה לסוריה עם דגנים שנגנבו מאוקראינה

צילומי לוויין חדשים מראים כי ספינה רוסית הנושאת תבואה שנגנבה מחווה באוקראינה הגיעה לנמל לטקיה בסוריה, כוחות רוסים באזורים כבושים תפסו יותר מ-400,000 טון תבואה

דיווח: ספינה רוסית הגיעה לסוריה עם דגנים שנגנבו מאוקראינה
תבואה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

תמונות שסופקו על ידי חברת Maxar Technologies מציגות ספינה רוסית מלאה בתבואה בנמל לטקיה הסורי ב-27 במאי. לפי CNN, הספינה היא אחת משלוש ספינות שהעמיסו תבואה גניבה מאוקראינה בנמל סבסטופול בקרים מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.

הספינה נראתה לאחרונה בסבסטופול ב-19 במאי ולאחר מכן הפליגה מהחוף הטורקי לכיוון סוריה. רשת CNN דיווחה בעבר כי שיירות של משאיות נושאות תבואה מחוות וממגורות בדרום אוקראינה נראו נכנסות לתוך האי קרים. שלטונות אוקראינה העריכו מוקדם יותר החודש כי כוחות רוסים באזורים כבושים תפסו יותר מ-400,000 טון תבואה.

הספינות בנמל לטקיה

זוהי אחת משלוש ספינות שהעמיסו תבואה בנמל סבסטופול בקרים מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. היא נראתה לאחרונה בסבסטופול ב-19 במאי ולאחר מכן עברה במעבר הבוספורוס ודרומה לאורך החוף הטורקי. ההערכה היא שהספינה יכולה לשאת כ-30,000 טון תבואה. גם ספינת נוספת העמיסה תבואה בסבסטופול בשבועיים האחרונים.

גניבות התבואה מאיימות על הקציר של השנה באוקראינה, שהיא אחת המדינות לייצור התבואה החשובות בעולם. עבור רוסיה, דגן הוא מצרך אטרקטיבי. מחיר החיטה עומד על כ-400 דולר לטונה בשווקי העולם ועלה השנה בחדות.

מלחמת אוקראינה רוסיה לטקיה סוריה אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד