י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפצת חדשות כוזבות"

המועמד לשעבר לנשיאות ירצה עונש של 15 שנים

בית משפט בקהיר דן את עבד אל מונים אבול פוטו ועוד כמה מנהיגים איסלאמיסטים לתקופות מאסר ממושכות. ארגוני זכויות אדם מתחו שוב ושוב ביקורת על גזרי דין המוניים מסוג זה במצרים וקראו לרשויות להבטיח משפט הוגן

המועמד לשעבר לנשיאות ירצה עונש של 15 שנים
מצרים צילום: Pixabay

בית משפט מצרי גזר עונשי מאסר ארוכים על המועמד לנשיאות לשעבר עבד אל מונים אבול פוטו וכמה אישים בולטים מהאחים המוסלמים שהוצאו מחוץ לחוק בגין "הפצת חדשות כוזבות" ותכנון להפיל את המדינה, כך מדווחים סוכנויות הידיעות הצרפתית AFP ורויטרס.

פוטו, בן 70, שסובל ממספר מצבים רפואיים על פי משפחתו, נידון ל-15 שנות מאסר בכפוף לערעור, כך נכתב בפסיקת בית המשפט ביום ראשון. מוחמד אל-קסאס, סגן ראש מפלגת 'מצרים החזקה' של אבול פוטו, קיבל 10 שנות מאסר. כמו כן המדריך העליון לשעבר של האחים המוסלמים מחמוד עזאת, שכבר מרצה מאסרי עולם מרובים בהאשמות אחרות, קיבל עוד 10 שנות מאסר. ארגוני זכויות אדם מתחו שוב ושוב ביקורת על גזרי דין המוניים מסוג זה במצרים וקראו לרשויות להבטיח משפט הוגן.

מספר קבוצות, כולל ארגון Human Rights Watch ו'אמנסטי אינטרנשיונל' טוענות שהמעצרים והמשפטים נגד אנשים כמו אבול פוטו ואל-קסאס הם חלק מהיחס של הממשלה לא רק למתנגדים פוליטיים איסלאמיסטים אלא גם לפעילים פרו-דמוקרטיים, עיתונאים. ומבקר הממשל באינטרנט. פוטו הוא מנהיג בכיר לשעבר של האחים המוסלמים אשר פוטר מהקבוצה ב-2011 כשהחליט להתמודד בבחירות לנשיאות במצרים. הוא ואל-קסאס נעצרו בפברואר 2018 לאחר שהביעו ביקורת חריפה על ממשלתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

מצרים הוציאה מחוץ לחוק את האחים המוסלמים לאחר שסיסי, אז מפקד הצבא, הוביל את הפלתו של נשיא האחים המוסלמים שנבחר דמוקרטית, מוחמד מורסי, בעקבות הפגנות המוניות ב-2013. מורסי מת לאחר שהתמוטט באולם בית המשפט ב-2019, בעוד שמנהיגים אחרים של הקבוצה נכלאו או עזבו את המדינה כתוצאה מרדיפה.

מצרים מאסר האחים המוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד