י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פריצת דרך משמעותית: בוגרות סמינרים השתלבו בעבודה באינטל באמצעות מודל ייחודי בשיתוף קמא טק

21 בוגרות סמינרים שאינן בוגרות הכשרה אקדמית - נקלטו לעבודה באינטל כעובדות מן המניין, במסגרת פיילוט משותף קמא-טק בשילוב אינטל # התלמידות החלו לעבוד במשך 9 חודשים, כאשר הנהלת החברה מלווה את עבודתן. בסיום התקופה רובן התקבלו לעבודה # מנכ"ל קמא טק הרב משה פרידמן מציין: "התכנית שנבנתה בשיתוף פעולה עם אינטל, הוכיחה את עצמה מעל ומעבר" # אינטל: "כחברה ששמה לעצמה למטרה לשלב אוכלוסיות מגוונות, המודל המשותף עם קמא טק הוכיח את עצמה"

פריצת דרך משמעותית: בוגרות סמינרים השתלבו בעבודה באינטל באמצעות מודל ייחודי בשיתוף קמא טק
יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל עם משה פרידמן מנכ"ל קמא טק צילום: באדיבות קמא טק

21 בוגרות סמינרים חרדיות שאינן בוגרות הכשרה אקדמית - נקלטו לעבודה באינטל כעובדות מן המניין, במסגרת פיילוט משותף קמא-טק בשילוב אינטל.

התלמידות עברו את תוכנית ההכשרה של קמא-טק בתוך הסמינר, תוכנית "אולטרה קוד" ולאחריה, אלו שסיימו אותה בהצטיינות, הוזמנו להיכנס לתוכנית המיוחדת בשיתוף עם אינטל, תוכנית התמחות של תשעה חודשים. כאשר במשך כל התקופה הן קיבלו הדרכה צמודה שהעניקה להן הכשרה מעשית. במשך כל תקופת ההכשרה, הן הגיעו לאינטל כעובדות מן המניין, ובסיומם של תשעת החודשים, רוב התלמידות שעברו את מסלול ההכשרה, קיבלו הצעות עבודה אטרקטיביות.

גם באינטל וגם בקמא טק מברכים על התוצאות החיוביות של הפיילוט, לאחר שהוכח שנשים חרדיות שעוברות תכנית הכשרה מעשית של עבודה בפועל בחברות ההייטק הגדולות, מצליחות להשתלב בחברה באופן משמעותי. בקמא טק מציינים כי זהו המודל הנכון ביותר לשילוב של בנות חרדיות בענף ההייטק וכי בכוונת הארגון להמשיך במודל ואף להרחיב אותו. המטרה כעת היא להגיע למצב שבו למעלה מאלף תלמידות חרדיות ישתלבו בחברות ההייטק כמתכנתות לאחר שיעברו את ההכשרה המתאימה. חשוב להדגיש כי התהליך נעשה בליווי רוחני צמוד על פי הנחיות גדולי הרבנים ומנהלי הסמינרים.

בקמא טק מדגישים כי חברת אינטל עשתה הכל על מנת שהתלמידות תשתלבנה בחברה ויעברו את ההכשרה בהצלחה, כאשר כל המנהלים בחברה היו מחויבים לתהליך, על אף הקשיים והאתגרים שהיו בדרך.

יש לצין כי זהו אינו המודל היחיד של אינטל, וכי החברה מפעילה מגוון מסלולים ותוכניות בשיתוף פעולה עם מספר ארגונים וחברות, כאשר המטרה המשותפת לכולן נועדה להגדיל ולהרחיב את תעסוק הנשים החרדיות.

מנכ"ל קמא טק הרב משה פרידמן מציין: "התכנית שנבנתה בשיתוף פעולה עם אינטל, הוכיחה את עצמה מעל ומעבר. 21 התלמידות הראשונות הן החלוצות שיביאו אחריהן הצלחה של תלמידות רבות נוספת. הצבנו לעצמנו יעד שבעז"ה נגשים אותו – 1000 תלמידות בוגרות סמינרים חרדים שישתלבו בדרך הזו בחברות ההייטק הגדולות. אני רוצה להודות במיוחד למנכ"ל אינטל מר יניב גרטי ולערן וילנסקי מנהל בכיר באינטל שהרימו את הכפפה ובנו יחד עם קמא-טק את המודל החדשני והייחודי".

ערן וילנסקי, מנהל בקבוצת התקשורת של אינטל, אומר: "שיתוף הפעולה עם קמא טק הפתיע את כולנו לטובה. התלמידות החרדיות השתלבו במעגל העבודה בחב' אינטל וכחברה ששמה לעצמה למטרה לשלב אוכלוסיות מגוונות, המודל המשותף עם קמא טק הוכיח את עצמה. החזון של ארגון קמא-טק מפעים ומבורך וכולנו תקווה שיהיה לכך המשך מבורך גם בהמשך הדרך".

קמא טק אינטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד