י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות קריאות גזעניות

גנץ בצעד משמעותי נגד ארגוני הימין הקיצוני

גנץ בישיבת סיעת כחול לבן: "הגיעה העת לבחון את הגדרת לה-פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור – סומך על גופי הביטחון שיעשו את הבחינה" | השר עמר בר-לב: "מדובר בקומץ רעשני וקשה. אני מתכוון לשוב ולפנות ליועצת המשפטית לממשלה כדי להוציא אותם אל מחוץ לחוק"

גנץ בצעד משמעותי נגד ארגוני הימין הקיצוני
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן למצעד הדגלים אמש עליו העיבו קריאות נאצה והסתה נגד ערבים של ארגוני ימין קיצוני. גנץ אף קרא לבחון את הגדרת הארגונים הללו כארגוני טרור.

"מדינת ישראל שמרה ביום ירושלים על ריבונותה וביטחון אזרחיה, לצד שמירה על הסטטוס קוו וחופש הפולחן. עשינו זאת מול טרוריסטים ופורעים מוסלמים קיצוניים, שחלקם אף ביזו את קדושת הר הבית, זרקו אבנים במסגד ואף עשו בו את צרכיהם. אותם צריך לגנות, לעצור ולהוקיע", פתח גנץ.

"לצד זאת", ציין, "שמעתי קריאות מחליאות של קומץ מסיתים ומוסתים גם מקרב הציבור היהודי". "לדבריו, אנחנו נמשיך לרדוף את המסיתים ומחוללי האלימות בכל מקום. כשר הביטחון אני סבור שהגיעה העת לבחון את ההגדרה של ארגונים כמו לה-פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור, ואני יודע שהנושא ניצב לפתחם של ארגוני הביטחון וסומך על ראשי הארגונים שיעשו את הבחינה באופן הנקי והטוב ביותר".

בהקשר הפוליטי אמר שר הביטחון: "הפתרון למחלוקות בקואליציה הוא לא לתקוף האחד את השני אלא להגיע לפתרונות למען אזרחי ישראל שראויים לממשלה מתפקדת. כשר הביטחון אני דואג להקשיב לקולות של כולם, טרם קבלת ההחלטות, תוך שמירה קודם כל על האינטרסים הביטחוניים. אני מצפה מכלל השרים לנהוג כך. כי אם רוצים להמשיך ולשרת את אזרחי ישראל זה כולם בשביל אחד, ואחד בשביל כולם.

גנץ התייחס לביטול הקפאת החברות בקואליציה של הח"כ ממפלגתו, ביטון: "אני מברך על הסיכום שהושג עם ח"כ מיכאל ביטון, להיכנס לשיח מהיר בנושא התחבורה הציבורית בפריפריה, ומקווה שנביא בשורה שתשרת את אזרחי ישראל. כחול לבן מחויבת לכך, ואני בטוח שכך גם כל סיעות הקואליציה".

בישיבת סיעת העבודה התייחס השר לביטחון פנים עמר בר-לב לאירועי אמש במצעד הדגלים ואמר כי יפעל להוציא את ארגוני הימין הקיצוני מחוץ לחוק: "עוד לפני שהייתי שר, פניתי ליועץ המשפטי לממשלה במטרה לבחון את האפשרות של הוצאת 'לה-פמיליה' ו'להב"ה' מחוץ לחוק. מדובר בקומץ רעשני וקשה. אני מתכוון לשוב ולפנות ליועצת המשפטית לממשלה כדי להוציא אותם אל מחוץ לחוק. אין ספק שהם פוגעים בביטחון מדינת ישראל, בביטחון הפנים במדינת ישראל, פוגעים במכנה המשותף הרחב שלנו, וצריך להוציא אותם מחוץ לחוק".

השר עמר בר-לב בסיעת העבודה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם יו"ר העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה לאירועים אמש בירושלים: "אתמול ציינו את יום ירושלים. היו בו הרבה דברים משמחים ומרהיבים, היו בו דברים מכוערים אלימים ומסוכנים. למרות הרגישות הגדולה של היום הזה, הכול כך נפיץ, הצלחנו לעבור אותו סך הכול בשלום".

לדבריה, "אני רוצה להסיר את הכובע בפני השר לביטחון פנים שתחת הנהגתו המשטרה הצליחה להכיל את האירועים, שכולנו היינו רוצות ורוצים לראות אותם פחות גזעניים, פחות אלימים, את המראות היפים שבצידם צריך לחזק. השר לביטחון פנים שבאמת כל כך הרבה פעמים ספג ביקורת על ההתנהלות הממלכתית והמנהיגות הלא מתפשרת שלו, הוביל את המשטרה להעביר את יום ירושלים טפו טפו בשלום גדול. כולנו חייבות וחייבים לו תודה גדולה".

 

בני גנץ עמר בר לב מצעד הדגלים לה פמיליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד