ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הערעור התקבל

השכירו קרקע לחברת ההשכרה - וישלמו מאות אלפי ש"ח

בית משפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה וקבע, כי בני הזוג שהשכירו קרקע שבבעלות המדינה לחברת ההשכרה של ציי רכב, יישאו בתשלום של כ-400 אלף ש"ח למדינה בגין דמי שימוש במקרקעין

השכירו קרקע לחברת ההשכרה - וישלמו מאות אלפי ש"ח
בית המשפט המחוזי בי-ם. אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בית משפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה וקבע, כי בני הזוג שהשכירו קרקע שבבעלות המדינה לחברת ההשכרה של ציי רכב, יישאו בתשלום של כ-400 אלף ש"ח למדינה בגין דמי שימוש במקרקעין.

בני הזוג עשו במשך כ-6 שנים שימוש מסחרי במקרקעי ציבור באזור התעשייה בקריית גת, כאשר השכירו אותם לחברת אלבר ציי רכב שהשתמשה בהם כמגרש למכירת כלי רכב, וזאת מבלי שיש לבני הזוג זכויות במקרקעין. בני הזוג פלשו ללא כל היתר למקרקעין הסמוכים למגרש שבו יש להם זכויות, ועשו בהם שימוש מסחרי.

בית משפט השלום בב"ש קבע, כי בני הזוג התעשרו שלא כדין על חשבון רשות מקרקעי ישראל, וחייב אותם בתשלום דמי שימוש במקרקעין בסך של 419,000 ₪. זאת, על יסוד הנתונים שבהסכם השכירות שנחתם בינם לבין חברת אלבר ודמי השכירות ששולמו בפועל.

בני הזוג ארזואן הגישו ערעור על פסק הדין ובית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה, שיוצגה ע"י עו"ד עודד יהוד מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), ודחה את ערעורם.

בית המשפט המחוזי קבע, כי לא נמצאה עילה להתערבות בממצאים העובדתיים של בית משפט השלום וכי הם תומכים במסקנה המשפטית במסגרתה חויבו הנתבעים בסכום הכספי שנקבע.

כאמור, בני הזוג יישאו בתשלום דמי שימוש במקרקעין בסך של 419,000 ₪. בנוסף, חייב בית המשפט המחוזי את הנתבעים בהוצאות לקופת המדינה בסך של 10,000 ₪.

השכרת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד