ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות החרמת בנט

כהנא במתקפה חריפה נגד רבני 'מרכז הרב'

סגן השר כהנא פרסם פוסט בו הוא תוקף את רבני ישיבת 'מרכז הרב' שבחרו להחרים את ראש הממשלה בנט ולא להזמינו לטקס המסורתי בישיבה שנערך לכבוד יום ירושלים. "בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה המרכזית שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים"

כהנא במתקפה חריפה נגד רבני 'מרכז הרב'
כהנא ובנט במליאה צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

סגן השר מתן כהנא פרסם לפני זמן קצר (שני) פוסט בפייסבוק בו הוא מתייחס באריכות להחרמתו של ראש הממשלה נפתלי בנט מאירוע יום ירושלים המסורתי שנערך אמש בישיבת 'מרכז הרב' בבירה.

הוא פתח את המתקפה בהסתייגות וכתב: "רבני ישיבת מרכז הרב הינם תלמידי חכמים עצומים שזכות הרבים מסייעתם. הדברים שאכתוב בהמשך לא פוגמים בהערכתי הגדולה להם ולפועלם. ישלח הקב"ה ברכה במעשה ידיהם".

כהנא עבר למתקפה וכתב: "בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה המרכזית שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים. ראשי ישיבת מרכז הרב חזרו במעשיהם על דבריו של חה"כ סמוטריץ' כי אסור להכניס את אנשי ימינה לבתי הכנסת. אך בניגוד לאותו חה"כ, הם עשו זאת מתוך חשיבה ובירור מעמיק".

לדבריו סגן השר ומקורבו של רה"מ בנט: "גם 100 דרשות בסעודה שלישית בישיבה על אהבת ישראל, על אחדות וממלכתיות, לא יוכלו לחפות על האופן בו החליטו לפעול ראשי הישיבה בשעת מבחן".

"לפני כארבעה חודשים דיברתי בכנס ועידת בשבע", הזכיר כהנא, "הצבתי מראה מול פניהם של רבני המגזר. דיברתי על תהליך ההקצנה ושיח החרמות המגזרי. אמרתי בקול את מה שכולם כבר מזמן יודעים. אמרתי שקולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, השואפים להגמוניה ובלעדיות תורנית ומחשבתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים כלפי מי שמעז לחשוב אחרת מהם.

לדבריו, "היו כאלה שפנו אלי באופן פרטי וטענו שהגזמתי. אתמול קיבלנו כולנו תזכורת כואבת נוספת. נראה, כי ישיבת מרכז הרב ישרה קו עם הקו. ברגע האמת, במצב בו מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, עומדת כפסע לפני התפוררות חברתית, נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות".

"אין מנוס מלתהות", כותב סגן השר, "מהם חטאיו של ראש הממשלה שהצדיקו את החרמתו, שהצדיקו את רמיסת אחד מסמליה של מדינת הישראל".

כאן עבר כהנא לעקוץ במרומז את ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שהיה אורח הכבוד בישיבה במשך שנים: "אם ראש ממשלתנו היה מוסר את חברון לאויבינו, אם היה משחרר 1000 מחבלים רוצחים, אם היה נפגש עם יאסר ערפאת ומתגאה שפגש ידיד, אם היה מצהיר קבל עם ועולם כי יש להקים מדינה פלסטינית, או אם היה תומך בפועל בגירוש יהודים מביתם, עוד הייתה איזו שהיא הווא אמינא קלושה להחרמה של סמל הממלכה".

"אבל ידוע לכולי עלמא", אומר כהנא, "שראש הממשלה ממשיך לבנות ביו"ש גם מול ממשל דמוקרטי בארה"ב, נלחם בניסיונות להקים נציגויות לפלסטינים בירושלים (והבוקר התבשרנו כי הצליח בכך), נלחם בגרעין האיראני ובגרורות הטרור שלה, עצר את תשלום הפרוטקשן לחמאס. כולנו יודעים שתחת הנהגתו מידי לילה יוצאים חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון להכות בארגוני הטרור. כולנו יודעים שבזכות עמידתו האיתנה התקיים אתמול מצעד של רבבות חוגגים ביום ירושלים ויהודים פקדו את הר הבית".

הוא הוסיף: "כולנו יודעים שהרב טאו והרב שמואל אליהו חשבו שיש מי שמותר לו להקים ממשלה שנתמכת ע"י מפלגה ערבית. אבל מסתבר שיש מי שאם יעשה זאת יוחרם ולא יורשה לבוא בקהל".
מרכז הרב מתן כהנא נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד