י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממשיכים לפעול ישועות

על אפם וחמתם של הפורעים: נערכה התפילה המיוחדת בציון התנא פועל הישועות

חרף הקשיים הביטחוניים והניסיונות של פורעים ערביים להפריע לקיום ההילולה, בארגון 'חנינא בני' הצליחו בס"ד לקיים פעמיים את הסגולה ביום ההילולה ולזכות אנשים בישועות • לרגל יום ההילולה הארגון חילק למאות אברכים שמקבלים מידי שבוע חלות ויין לכבוד שבת גם סלי מזון מורחבים עם דגים עופות ומצרכים נוספים לכבוד שב"ק • הסגולה הבדוקה לפעול ישועות מתקיימת כמידי ליל שישי סמוך לחצות • השאירו שם ותראו ישועות

על אפם וחמתם של הפורעים: נערכה התפילה המיוחדת בציון התנא פועל הישועות
תפילה תחת אבטחה צילום: יח"צ

עקב  המצב הביטחוני הרעוע והעובדה כי ציון קברו של התנא מצוי בכפר עראבה,  לא הייתה אפשרות לקיים את ההילולה בהשתתפות גדולה, אלא בהרכב מצומצם שתואם מראש, עם זאת, רבים השתתפו בסגולה ובמעמד התפילה מרחוק בתרומת מעות ובצפיה או האזנה לתפילה בשידור חי.

כידוע, התנא רבי חנינא בן דוסא התפרסם בחייו כמי שפעל ישועות מעל לדרך הטבע, ו"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם" נראה במוחש, כאשר רבים ביקשו לזכות להזדמנות הנדירה ולקיים באמצעות 'חנינא בני' את הסגולה ולזכות בס"ד לישועות.

הסגולה המופלאה אשר פועלת ישועות אף למעלה מדרך הטבע, נמסרה מהגרמ"ש אדלשטיין שליט"א לקיימה  בציונם של התנא הקד' רבי חנינא בן דוסא ואשתו זיע"א בכפר עראבה שבגליל.

בזמן הסגולה בליל שישי בחצות הלילה, מקיימים מנין אברכים ת''ח מופלגים את סדר הלימוד והתפילה המיוחדים, מזכירים לישועות את שמות התורמים שהפרישו  קי''ט מעות כמניין חנינא עבור צורכי השבת לעמלי תורה בשבת קודש.

על דבר הסגולה כותב הגרמ"ש אדלשטיין: "בהיות ונודע במסורת ברורה מהקדמונים, מקום ציונו של התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא ואשתו זיעועכי"א אמן, בכפר עראבה שבגליל, ובוודאי שהוא מקום מסוגל לתפילה ולפעול ישועות בכל העניינים. וכבר נושעו רבים בזכותו של התנא הקדוש וכדאיתא בחז"ל (תענית כ"ד)  אר"י א"ר כל העולם ניזון בשביל חנינא בני וכו'. אולם כדי לחזק כח התפילות שיפעלו יותר, לעורר הרחמים ולפעול ישועות, ראוי גם להפריש איזה סך לצדקה, ובפרט לצורכי שבת כמו חלות ויין עבור הנזקקים, וראוי שיהיה לכל הפחות כמניין 'חנינא', שהוא סך קי"ט שקלים, ובוודאי שכל המוסיף מוסיפים לו".

יצוין כי זמן קצר לפני מעמד התפילה והסגולה החלה מהומה בכפר כאשר הגיעה קבוצת המתפללים, פרצו לעברם עשרות פורעים ערבים מהזרם הקיצוני של הפלג הצפוני המשתייך לתנועה האיסלמית וחסמו את הכניסה למתחם הציון.

למרות כל זאת , במסירות נפש התפילה התקיימה במתכונת מצומצמת במרחק מה מציון התנא כפי הוראת המשטרה ואלפים השתתפו מרחוק לתפילה בשידור חי.

בחצות היום ביום שישי בבוקר נערכה המשטרה מראש בכוחות מוגברים  ובס''ד התקיים מעמד תפילה נוסף בתוככי המערה , כידוע שכוחו של הצדיק גובר עוד יותר ביומא דההילולא. כל שם הוזכר בכוונה רבה עם נוסח הבקשה של כל אחד ואחד מהזקוקים לישועה אשר השתתפו מרחוק.

ראש עיריית עראבה שהגיע למקום עוד בליל שישי וניסה להרגיע  את הפורעים התחייב לעשות הכל בתיאום עם המשטרה להרחיק את חברי הקבוצה הקיצונית מהאיזור מאחר והם מטילים את חיתתם גם על תושבי העיר עראבה .

יצויין שביום חמישי לרגל יום ההילולה ארגון חנינא בני חילק למאות אברכים שמקבלים מידי שבוע חלות ויין לכבוד שבת הפעם חילקו סלי מזון מורחבים עם דגים עופות ומצרכים נוספים לכבוד שבת קודש.

השאירו שם ותראו ישועות>>

חנינא בני פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד