י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצופפים שורות

ראשי האופוזיציה: "נתנגד לכל חוקי הממשלה - היא טובעת"

ראשי סיעות האופוזיציה הודיעו אחר הצהריים כי יתנגדו באופן גורף לכל חוק שתעלה הקואליציה במטרה להפיל אותה באופן מיידי | דרעי הכריז: "אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה חלופית, נחתור לבחירות" | נתניהו גם תקף את העלאת המיסים: "נועדו לממן את מס זועבי, טיבי ועבאס" 

ראשי האופוזיציה: "נתנגד לכל חוקי הממשלה - היא טובעת"
ישיבת ראשי סיעות האופוזיציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

באופוזיציה הוחלט לשנות גישה כלפי הקואליציה ולהצביע באופן גורף נגד הצעות חוק של הקואליציה שנתקלות בבעיות מול רע״מ או סיעות אחרות ומתקשות להשיג את הרוב הדרוש בהעברתם. אחר הצהרים התכנסו ראשי סיעות הקואליציה להצהרה משותפת בה תקפו את הממשלה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "הממשלה הזו מסוכנת מאוד למדינת ישראל, לעם ישראל, לעם היהודי. היא מסוכנת ביטחונית ולעם היהודי אנחנו ראויים כולנו את הסכנה הגדולה הקיומית למדינה ישראל שחמאס מעוניין בהמשכת הממשלה זאת".

"היא עסוקה רק בהישרדות. אין שום חשיבה או חיבור בנושאים הקריטיים של המדינה. זה ממשלה שצריכה ליפול כל רגע, יפה שעה אחת קודם. אסור לתמוך בממשלה הזו בשום חוק גם אם הוא חוק חשוב ביותר. את כל הדברים הטובים נעשה שנעלה לשלטון".

דרעי התייחס לשאלה הפוליטית לגבי המשך הדרך האם ללכת לבחירות או להקמת ממשלה חלופית, "יש מספיק חברי כנסת לממשלה בראשות נתניהו חלופית. אם לא ילך, נצא לבחירות", כך דרעי.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "זאת ממשלה לא לגיטימית. היא איבדה את הרוב בעם. באים אלינו כקוזק נגזל בדרישה שנקבל אחריות, אבל האחריות שלנו הוא הוא לסיים את הממשלה". הוא הוסיף, "נחתור להפיל אותם כמה שיותר מהא, לא נהיה הקביים המלאכותיים שלהם איפה שטיבי לא מוכן לסייע".

גם חבר הכנסת משה גפני השמיע דברים נחרצים: "אני סבור שצריך להפיל את הממשלה הזו, זו חילול השם, יש פה אמירה בכל הנושאים החשובים לישראל, היא מפרה את מה שאמרו בבחירות, היא הופכת את הכול למרמס".

הוא הוסיף: "אני מנצל את ההזדמנות הזו להפריך כאילו מתנהל מו״מ עם הממשלה הזאת או על חלק מהידות התורה. שקר מוחלט. אני מבקש ממכם, אל תאמינו לשקר הזה, זה חילול השם. האחרונים שילכו אותם לקואליציה זו יהדות התורה. אנחנו לא נלך איתם".

חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר: "הציעו לנו גם להיכנס לממשלה בתמורה לתקציבים, לא נתמוך במתן כהנא, אנחנו הולכים להפיל את הממשלה הנוכחית. כל יום שני קונים עוד חברי כנסת, אנחנו חותרים להקמת ממשלה אחרת או בחירות".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "לא נעים לראות ממשלה שטובעת אל המצולות ועושה הכול כדי להציל את עצמה. הם נופלים ונאחזים בו בכל דבר, הם נאחזים בקופת המדינה, בשטחי המדינה, בביטחון המדינה ביחסי הבין לאומיים של המדינה".

"המדינה נשלטת על ידי מנסור עבאס ואחמד טיבי, משלמים מיסים יותר גבוהים כדי לממן את מס זועבי טיבי ועבאס. זה חוסר אחריות, כל אחד שעיניו בראשו רואה את זה. מרגישים את זה אם בכיס. המדינה הזו צוללת למצולות, לכן לא יעזור חוק כזה או אחר, המדינה בסכנה, אין מי שינהל את הספינה השוקעת".

ממשלת בנט לפיד בנימין נתניהו נפתלי בנט משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד