י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חילול הקודש"

מקלב על מצעד הדגלים: "זו גלות ולא ריבונות"

חבר הכנסת מקלב התייחס במליאת הכנסת לאירוע אמש בירושלים ואמר כי מצעד הדגלים אינו מראה על ריבונות ישראלית אלא ממחיש שאנחנו עוד בגלות. הוא תקף את העלייה להר הבית: "העלייה להר הבית ביום ירושלים כבכול יום היא עבירה ורמיסת ההלכה, חילול הקודש"

מקלב על מצעד הדגלים: "זו גלות ולא ריבונות"
אורי מקלב//איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת אורי מקלב תקף במליאת הכנסת בחריפות את עליית חברי הכנסת והאזרחים אמש (ראשון) להר הבית במסגרת אירועי יום ירושלים וקבע כי מצעד הדגלים בתחילת השבוע תחת שמירת אלפי השוטרים והמאבטחים אינו עוצמה ריבונית, אלא גלות המתגרה באומות.

מקלב פתח את דבריו ותקף את העולים להר הבית, לדבריו: "העלייה להר הבית ביום ירושלים כבכול יום היא עברה ורמיסת ההלכה, חילול הקודש. ואף מביא להתגרות מיותרת שיש לה השלכה ישירה על חיי אדם. אך האם אירועי אמש היו אכן עמידה נחושה של ראש הממשלה שאפשרה את קיום האירועים? או שמה זה מצעד של הסכמים מול חמאס ועבאס שמאפשר את קיומה של הממשלה הזו".

"כנראה החשיבות להשאיר על הכיסא שלהם חשוב יותר מהאידיאולוגיה שלהם", תקף מקלב את אנשי השמאל, "איפה אותם ארגוני השמאל שיעתרו לבג"ץ? - הפעם הם שתקו כי הם רצו להשאיר את הקואליציה. אלו הסכמות המסוכנות לטווח הארוך".

על מצעד הדגלים אמר מקלב: "אכן זו אולי זכותנו לצעוד בכל מקום בארץ ישראל אך האם מה שהיה שם זו ריבונות? לצעוד עם אלפי שוטרים המאבטחים את הצועדים זו לא ריבונות, זו גלות ולא ריבונות. האם מישהו מהצועדים אמש יכול לצעוד היום באותם מקומות עם דגל ביד או שמא הוא מסכן את חייו בכך?! - ריבונות היא להיות בכל מקום בצורה בטוחה ולא מתגרה".

אורי מקלב מצעד הדגלים הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד