י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
9 ילדים מתו

ארגון הבריאות העולמי: 650 מקרים של דלקת כבד חמורה בילדים

ארגון הבריאות העולמי דיווח כי 650 ילדים אובחנו עם מקרים של דלקת כבד חמורה ב-33 מדינות מאז תחילת חודש אפריל. 38 ילדים נזקקו להשתלת כבד ותשעה מתו. יותר ממחצית מהמקרים הגיעו מאירופה

ארגון הבריאות העולמי: 650 מקרים של דלקת כבד חמורה בילדים
מד חום צילום: unsplash

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי 650 ילדים חלו במחלת הכבד, מחלה שנמצאת בסיכון בריאותי עולמי. מתוך 650 המקרים, 38 ילדים נזקקו להשתלת כבד ותשעה מתו. יותר ממחצית מהמקרים הגיעו מאירופה. הסיבה לדלקת הכבד החריפה עדיין לא ידועה והיא נחקרת.

650 מקרי דלקת דווחו ב-33 מדינות בין ה-5 באפריל ל-26 במאי, ההערכה האחרונה היא שהמחלה מהווה סיכון עולמי "בינוני". מתוך 650 המקרים, 58 אחוזים היו מאזור אירופה, ו-34 אחוזים הם מבריטניה וצפון אירלנד. יותר מ-200 מקרים דווחו בארצות הברית.

הפטיטיס הוא הגורם לדלקת בכבד ולעיתים קרובות קשור לזיהומים ויראליים. 'אדנווירוס' (Adenovirus) שהוא פתוגן נפוץ המצוי בילדים, זוהה ביותר ממחצית מהמקרים האחרונים. מוקדם יותר החודש, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב, פרסם הנחיות חדשות בנוגע לבדיקת אדנווירוס בילדים כסיבה אפשרית למקרי הפטיטיס בילדים ברחבי העולם, אם כי עדיין לא ברור אם השניים קשורים.

בתחילת מאי, ה-CDC דיווח על 109 מקרי הפטיטיס שזוהו בילדים בארה"ב. מקרים אלו כללו שישה מקרי מוות, ו-14% מהחולים נזקקו להשתלת כבד. בעולם, לפחות 38 ילדים - 6% מסך המקרים - נזקקו להשתלות, ותשעה - 1% - מתו, כך על פי ארגון הבריאות העולמי.

מחלה כבד השתלת כבד ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד