י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"לא הזמן לטיול שורשים"

אזהרה ליוצאי איראן: "לא להתלהב מכל מיני פרסים"

לאור האיומים מצד מנהיגי איראן על נקמה בישראל או באינטרסים ישראליים בחו"ל, ארגון יוצאי הגג של יוצאי איראן פונה לאיראנים המתגוררים בישראל, ומבקש מהם להיזהר בטיולים בחו"ל, ולהשתדל לא לבלוט: "לא להתלהב מכל מיני פרסים מאיראן שמדברים אתכם בפרסית, ואולי ינסו להזמין אתכם לטיול"

אזהרה ליוצאי איראן: "לא להתלהב מכל מיני פרסים"
חוסיין סלאמי בהצהרה צילום: צילום מסך

ארגון הגג של יוצאי איראן בישראל פנה ליוצאי איראן החיים בישראל, וביקש מהם להימנע מלבקר בטורקיה בימים אלה, עקב מצב הבטחוני ואיומים של מנהיגי איראן על נקמה בישראלים השוהים בחו"ל. גורמי הביטחון בישראל ממליצים להיות ערניים במיוחד לדוברי פרסית שמבקרים בטורקיה.

בהודעה מטעם הארגון נאמר "חשוב מאוד לא להעביר אינפורמציה על שירותי ביטחון, ולא למסור מידע על מקומות רגישים עם גורמים דוברי פרסים בטורקיה". כך מסר דובר הארגון דוד מוטאי. גם יוצאי איראן שמגיעים למדינות כמו דובאי או אזרביג'אן שיש להם גבול עם איראן, הוזהרו "לא להתלהב מכל מיני פרסים מאיראן שמדברים איתם בפרסית, ואולי ינסו להזמין אותם לטיול או הופעה או מסעדה פרסית, זה לא בדיוק הזמן לטיול וחקר שורשים".

הדברים מגיעים לאחר איומים ישירים נגד ישראלים בצד משמרות המהפכה של איראן. הגנרל חוסיין סלאמי העומד בראש משמרות המהפכה איים על ישראל. "אמריקה וישראל הן שתי מדינות עם שתי ממשלות של טרור, או הם הורגים את האנשים כרצח עם כמו בהירושימה (יפן) או הם פונים לטרור, זאת השיטה שלהן, ולמה הן פונות לטרור, כי המדינות הללו מפסידות במלחמה ולא יכולות לעמוד מולנו, אז הן פונות לטרור שהוא מוסתר ומסובך".

"טרור הוא דבר מגונה בעולם, ואנחנו נגיב לטרור הזה, הן יודעות את זה, המדינות הללו קיבלו מאיתנו הרבה מכות לפני זה וגם עכשיו הם מקבלים, הדם הזה שנשפך יביא לנקמה שלנו, וננקום באויבים שלנו, הם צריכים לחכות לנקמה". עוד אמר "כל הברבורים של ארה"ב וישראל לא ישנו שום דבר, אם הן יגידו שהן לקחו אחריות או לא, לנו זה לא משנה, ואם הן יודיעו או לא יודיעו, אנחנו מתכננים את הפעילויות שלנו ונעשה מה שצריך".

שבוע קשה עבר על האיראנים בשבוע שעבר. תחילה היה זה חיסולו המהדהד של הקולונל חסן סייד חודאי שהיה בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה. בהלווייתו שנערכה בבירה טהרן, השתתפו עשרות אלפי איראנים שצעדו אחר ארונו בקריאות זעם, תוך הנפת אגרופים קמוצים אל על, והכרזה חוזרת ונשנית "מוות לישראל".

בהלוויה טענו הבכירים האיראנים כי "הכיבוש", כלומר מדינת ישראל, מרים את ראשו ומעלה את רמת החוצפה שלו בפעולות שהוא מבצע בתוככי איראן. כמו כן הבטיחו האיראנים נקמת דם, אבל הבהירו כי "איראן תהיה זו שתבחר את העיתוי והמיקום בו תתבצע פעולת הנקם". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international. מבחינת המשטר האיראני מדובר במכה תדמיתית קשה מאוד, והיא באה בתקופה סוערת במדינה, כשבשבועות האחרונים נערכות הפגנות בערים רבות באיראן, במחאה על המחירים המאמירים ועל השחיתות השלטונית.

איראן משמרות המהפכה טורקיה חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד