ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שוב מבוכה לממשלה

הקרב הפרלמנטרי שעלול להביא לשחרור מחבלים

הקרב בין הקואליציה לאופוזיציה עובר היום לחזית חדשה: הארכת תקנות שעת חירום לסדר הדין הפלילי על יהודה ושומרון. חוק בעל משמעות ביטחונית רבה, אך בעקבות סירוב רע"מ לתמוך, שר המשפטים נאלץ לדחות את ההצבעה שתוכננה להיום

הקרב הפרלמנטרי שעלול להביא לשחרור מחבלים
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקרב הפרלמנטרי המחודש בין הקואליציה לאופוזיציה, מתנקז הפעם סביב הארכת תקנות שעת חירום לסדר הדין הפלילי על יהודה ושומרון. בליכוד הודיעו מוקדם יותר היום (שני) כי לא יתמכו בחוק, ואילו בקואליציה דוחים את ההצעה לאחר שברע"מ מסרבים להודיע תמיכה בחוק.

שר המשפטים הודיע הערב כי ידחה את ההצבעה שתוכננה להיום, "לצורך מיצוי המאמצים להעברת חוק חיוני זה", נמסר מלשכתו של גדעון סער, שמוקדם יותר תקף את ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד בכך שמגבים את סירוב רע"מ לתמוך בהצבעה. "ממשלה חייבת לתפקד ולהיות מסוגלת להעביר דברים בכנסת זה בסיסי", אמר סער בישיבת הסיעה.

הרקע לזעם: הארכת תוקף תקנות שעת חירום השיפוט ביהודה ושומרון, חוק שפוקע בסוף החודש הבא ואם לא יעבור, תהיה לכך משמעות רחבה שתשפיע על נושאים רבים ביהודה ושמרון, שכולל אף שחרור מחבלים שנכלאו בבתי הכלא השונים. 

הפלת החוק תביא לכך שלא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל, אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש, אך מאחר ולא קיימים בתי כלא כאלה, המשמעות היא כי הם יאלצו לשחרר רבים מהם.

בעיה נוספת: המשטרה לא תהיה מוסמכת לחקור ביו"ש בגין מעשים שבוצעו בישראל, למשטרה לא תהיה סמכות לעצור ישראלי שביצע עבירה פלילית בישראל וחמק לתוך תחומי יו"ש. מצב זה עלול להפוך את היישובים ביו"ש לעיר מקלט לעבריינים ישראליים וכן פקיעת סמכויותיהם של גורמים נוספים ביחס לישראלים המתגוררים באיו"ש: רשות המסים, המרכז לגביית קנסות, רשויות ההוצאה לפועל ועוד.

 

 

גדעון סער יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד