י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקנה למטפחות 'שאנל'

הפרטים המלאים מהכינוס ההיסטורי בהשתתפות אלפי נשות ויז'ניץ

כשמחיצה מפרידה בינו לבין אלפי הנשים, ישב הרבי מוי'ניץ בכנס מיוחד אמש ונשא דברי חיזוק. עוד קודם לכן שמעו הנשים את הרה"צ רבי מיילך בידרמן שדיבר על גודל הזכות לקבל על עצמן קבלה בצניעות | מתי אסור ללבוש 'שאנל'? ומה התברר בהבהרה שהוציאו בחסידות | כל הפרטים

הפרטים המלאים מהכינוס ההיסטורי בהשתתפות אלפי נשות ויז'ניץ
ההכנות לאירוע ההיסטורי לנשות ויז'ניץ צילום: ש.פ.ה

למעלה מ-5000 מנשות חסידות ויז'ניץ מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול (ראשון) בכנס חיזוק היסטורי, שנערך בבית המדרש הגדול, ועסק בנושא הצניעות. באיגוד מוסדות ויז'ניץ, שארגנו את הכינוס, לא ציפו לכמות כזו גדולה של משתתפות, ונאלצו 'בדקה האחרונה' לפתוח שתי קומות נוספות בעזרת נשים.

דמעות זלגו מאלפי הנשים באמירת תפילת 'השל"ה' לרגל ערב ראש חודש סיון ע"י המשב"ק הרב שאול גרינברגר.

יו"ר הכינוס הרב ישראל ברכר, ראש ישיבת ויז'ניץ באלעד ויו"ר הארגון שלווה בארמונותייך, הנחה את הכינוס והזמין את הגאון רבי יצחק אייזיק טוביאס, חבר בד"צ ויז'ניץ וחבר ועדת התקשורת של החסידות לשאת דברים. הרב טוביאס שהסביר כמה חשוב לעמוד כחומת ברזל על תקנון בית הדין.

הרבי מויז'ניץ עצמו שישב בראש הכינוס, היה כל היום סגור בביתו, איש לא נכנס ויצא כדי לא להפריע לו להכין את הדרשה שנמסרה לקראת סיום הכינוס.

הרבי ישב על ארון קודש, כשמחיצה מפרידה בינו לבין ציבור הנשים. ביהמ"ד הגדול הוחשך ורק המקום של הרבי נותר מואר באור יקרות.

בעבר היו עוד שני כינוסים היסטוריים שהתקיימו בחסידות: בשנת תשמ"ד אצל הישועות משה זי"ע ובשנת תשכ"ט אצל ה"אמרי חיים" זי"ע ועכשיו תשפ"ב אצל הרבי מויז'ניץ.

אורח הכבוד היה הגאון רבי פנחס שנייבלג ר"י ויזניץ בלונדון, שדיבר על גדולת השמיעה לבקשת הצדיק, והסביר במשל, על יהודי שעשו לו ניתוח להוריד רגל, כי רק ככה הוא יוכל להמשיך לחיות, אז הוא עשה לאחר הניתוח 2 ברכות: 1 ברוך דיין האמת 2 ברוך הטוב והמטיב ומדוע דיין האמת? כי הורידו לו רגל. הטוב והמטיב, כי רק בלי רגל הוא יכול לחיות. אז זעק הרב שנייבלג: הרבי לא ביקש להוריד רגל חלילה, הרבי ביקש לעמוד ולהקפיד על הלבוש וכל התקנות שהציבו בית הדין של החסידות.

המשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן דיבר בגודל קבלת תקנה טובה לכלל הנשים, ואת מה שרואים בזה, וסיפר על יהודי מניו ג'רזי שהתקשר אליו לספר לו כי לפני חודשיים, בי' כסלו, אשתו אמרה לו שהיא צריכה לצאת לסופר מרקט, לאחר חצי שעה האברך ישב ושמע שהיה פיגוע וערבי יירה שם על כמה אנשים. הוא התקשר ואשתו אמרה לו, שבדיוק לפני חודשיים ביום י' תשרי יום כיפור בתפילה מי יחיה ומי ימות, היא קיבלה על עצמה קבלה טובה של צניעות על בגד יותר כשר וצנוע, ובדיוק כשהיא יצאה לקניות בסופר מרקט, בזמן שהתרחש הפיגוע, הגיע המשלוח של הבגד הצנוע שרכשה לאחר הקבלה שקיבלה, אז היא אמרה לבעלה, שהיא לא יכלה לצאת כי בדיוק אז הגיע המשלוח. סיים האברך: איזה נס מן השמים, הקב"ה רצה להראות לה שבדיוק לפני חודשיים קיבלת קבלה טובה, והקב"ה הציל אותה מהפיגוע.

בקשב רב נשמע משאו של הרבי מויז'ניץ. הרבי דיבר בעיקר על הבעיה של "בייאר" - תספורת אצל נשים, הרבי קידש על זה מלחמת חורמה ללא פשרות, ואינו מוכן לוותר על זה בשפו"א. וכן על מטפחות 'שאנל', שהרבי מאוד ביקש שיפסיקו לחבוש.

כל הדרשות התקיימו בשפת היידיש, ובאופן חריג הוכנסו כמה מסכים לבית מדרש, כשעל כל מסך היה תרגום לטובת נשים שאינן בקיאות בשפה.

הרבי הרעיד את כל אלפי הנשים כשהבטיח כי כל אישה צדקנית שתחתום עד יום רביעי השבוע על תקנון הוועדה, בכולל 4 סעיפים בסיסיים: 1. שמירת המסורת בתספורות. 2. פאה כשרה ומהודרת עפ"י כללי ההלכה ורכישתה במקום עם תעודת הכשר 3. כיסוי ראש הולם, עפ"י הכללים שנקבעו 4. אורך החצאית עד אמצע הרגל, תזכנה לקבל "ספר תהילים" מיוחד עם הקדשה וחתימה של הרבי שליט"א; כמו"כ הודיעו כי התקיימו כינוסים לכל המחנכות של בית הספר והסמינרים של החסידות בימים קודם לכן, כדי שיכינו את כל המחנכות לקראת הכינוס.

בנוסף, התקיים אסיפה לכל הפאניות של החסידות מכל רחבי הארץ, נשאו שם דברים בגודל חובת השעה הרבנית קליין תליט"א, אשת הדיין המפורסם רבי משה שאול קליין, ראב"ד בד"צ ויזניץ, ששמעה את חוות דעתן של הפאניות.

בכנס חולקה מודעה בה פרטי כל הפאניות של החסידות שאפשר לרכוש אצלן פאות לפי תקנון בית הדין.

הערב (שני) גם נמסרה הודעה דרמטית במערכת ויז'ניץ. הרב ישראל ברכר מסר הבהרה דחופה לכלל החסידים בשם הרבי והסביר כי ה"שאנל" שאסרו אמש בכינוס, זה רק ברחוב ולא בבית.

חסידות ויז'ניץ כנס נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד