י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלך הזרזיר אצל העורב

איראן משבחת את החוק העיראקי נגד נורמליזציה עם ישראל

נשיא איראן, אברהים ראיסי, שיבח את הפרלמנט של עיראק על אישור חוק המפליל כל מי שיקיים נורמליזציה לרבות קשרים עסקיים, עם ישראל. החוק קובע כי "כל מי שיימצא אשם בקשרים עם ישראלים, יעמוד בפני הוצאה להורג או מאסר עולם"

איראן משבחת את החוק העיראקי נגד נורמליזציה עם ישראל
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי צילום: דוברות רה"מ

בשיחה טלפונית עם ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי, נשיא איראן איברהים ראיסי הביע שביעות רצון "מהתקדמות המהלך של העם העיראקי" ומהאינטראקציה של קבוצות פוליטיות וזרמים להקמת ממשלה חדשה, ואמר: "העברת החוק לאסור נורמליזציה עם המשטר הציוני בפרלמנט העיראקי הייתה מהלך נכון".

ראש הממשלה אל-קדימי, שיבח את החלטת הפרלמנט העיראקי לאסור על נורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני, ואמר: "פלסטין היא לא רק עניין של המוסלמים, אלא של כל האנשים שוחרי הצדק בעולם, והממשלה והפרלמנט העיראקי גם קיבלו שורה של החלטות ופעולות לתמיכה בעם הפלסטיני".

כזכור, עיראק העבירה את החוק הדרקוני שיוציא להורג אזרחים שיוצרים קשר עם ישראלים. אנליסטים הדגישו את ההשפעה מרחיקת הלכת של החוק, המתייחס לאזרחים זרים בעיראק ואזרחים עיראקים מחוץ לעיראק. כולל עיראקים המבקרים בשגרירויות ישראל וארגונים הקשורים לישראל מעבר לים. לצד איסור נסיעה לישראל, החוק גם אוסר על כל תקשורת עם ישראלים, לרבות באמצעות רשתות חברתיות. זה הולך רחוק יותר מחקיקה דומה במדינות כמו כווית, מה שהופך אותה ללא ספק לחוק האנטי-ישראלי הרע ביותר בעולם הערבי. הצעת החוק אוסרת על "קשר ותקשורת מכל סוג ואמצעי עם הישות הציונית הכובשת, נתניה ונציגיה, בין אם יחידים ובין אם מוסדות או ארגונים, מכל סיבה שהיא".

החוק גם אוסר על כל "סיוע כספי או מוסרי לישראל או לארגונים ישראליים, או קידום כל רעיונות, אידיאולוגיה, עקרונות או התנהגות ישראלית או ציונית, בכל צורה שהיא, כל מי שיימצא אשם יעמוד בפני הוצאה להורג או מאסר עולם"

איראן עיראק ישראל נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד