י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון לאומי

מעל 100 הרוגים ועשרות נעדרים במפולות בוץ

לפחות 100 נהרגו ו-30 נעדרים לאחר גשם שוטף ומפולות בוץ נראו ברחבי צפון ברזיל. תושבים רבים הצטרפו לכוחות ההצלה בחיפושים אחר עשרות בני אדם שעדיין נעדרים, הסופה החזקה עקרה מבתיהם לפחות 5,000 בני אדם בשתי הערים רסיפה, וז'בוטאו דוס גואראפה

מעל 100 הרוגים ועשרות נעדרים במפולות בוץ
הגשמים בברזיל צילום: צילום מסך

לפחות 100 בני אדם מתו ו-30 אחרים עדיין נעדרים לאחר ההצפות במדינת פרנמבוקו שבצפון מזרח ברזיל, כך מסרו הרשויות ביום שני.

המאמצים לחפש תושבים שנחשבים נעדרים, הוגברו כאשר מאות עובדי חילוץ נפרסו בבירת המדינה רסיפה ובעיר השכנה ג'בואטאו דוס גואראפה. רוב החיפושים מתבצעים במונטה ורדה, שכונה הממוקמת בין רסיפה לדוס גואראפה, שם נמצאו כ-20 בני אדם מתים, קבורים מתחת לבוץ. הנשיא ז'איר בולסונארו טס מעל האזורים הללו ביום שני, אך לא הצליח לנחות בגלל האדמה הספוגה.

הנשיא בולסונרו ציין שהמדינה חוותה לאחרונה אסונות דומים בהרים שמעל ריו דה ז'נרו ובמדינות הדרומיות. "למרבה הצער, האסונות האלה קורים במדינה", אמר הנשיא לכתבים. "ברור שכולנו עצובים. אנו מביעים את אהדתנו לבני המשפחות, המטרה הגדולה ביותר שלנו היא לנחם משפחות וגם לטפל ולדאוג לאוכלוסייה"

מומחים אומרים ששינויי האקלים תורמים לגשמים עזים ביותר, והפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים סיווג את אזור המטרופולין של רסיפה כאחת הערים הפגיעות ביותר בעולם. רשות ההגנה האזרחית של המדינה אמרה בהצהרה כי ההצפה עקרה 5,000 בני אדם מבתיהם, וחיזקה את התראתה לגבי סיכון גבוה עדיין למפולות. הגשם עדיין נמשך ביום שני, אם כי לא באותה עוצמה של יום ראשון האחרון.

מפולת בוץ סופת גשמים הצפות גשמים ברזיל נשיא ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד