כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא יהססו מלירות בנו"

בריטניה עומדת לגרש 30 כורדים לעיראק למרות הסכנה

לפחות 30 מבקשי מקלט כורדים עומדים בפני גירוש לעיראק על הטיסה הראשונה שמוציא משרד הפנים הבריטי מזה עשור. הטיסה אמורה לנחות בארביל שבצפון עיראק, שם שולטת ממשלת כורדיסטן

כורדיסטן: אילוסטרציה
כורדיסטן: אילוסטרציה צילום: מתוך הפייסבוק של לוי מאיר קלאנסי

עיראק נחשבת כמסוכנת עד כדי כך שמשרד החוץ מזהיר מפני כל נסיעות לשם, ומזהיר מפני "איום גבוה של חטיפה ברחבי המדינה, כולל מצד דאעש וקבוצות טרור ומיליציות אחרות". אך במשרד הפנים הבריטי החליטו לגרש כ-30 מבקשי מקלט כורדים, הטיסה אמורה לנחות בארביל שבצפון עיראק, שם שולטת ממשלת כורדיסטן.

הפגנות נגד הגירוש והטיסה התקיימו ביום שני בלונדון ובכורדיסטן. רבים מאלה שאמורים להיות מגורשים הם מבקשי מקלט או פליטים בבריטניה ויש להם משפחות וילדים בבריטניה. חלקם אמרו ל'גארדיאן' שהם פתחו בשביתת רעב ממקום מעצרם. אדם אחד שעומד בפני גירוש אמר: "התהליך כולו מופרע. אנחנו בני אדם, אני כאן 20 שנה, אני מדבר שש שפות שונות. אני לא עבריין או סוחר סמים, לא עשיתי כלום, ככל שאני חושב על זה יותר, אני מתעצבן יותר".

אדם אחר, מבקש מקלט בן 35 שהגיע לבריטניה בחלק האחורי של משאית בגיל 15, דיבר מתאו במעצר ביום שני אחר הצהריים ואמר ל'גארדיאן' כי כל מי שאמור להעלות לטיסה ביום שלישי, נמצא במצב של פאניקה ופחד. "אני נשבע שכל אדם שחוזר לכורדיסטן יהיה בסכנה", אמר. "חלקם כבר קיבלו איומים. אנחנו חוששים שיתפסו אותנו ברגע שנגיע לשדה התעופה בארביל. במדינה שלי יש אנשים שלא יחשבו פעמיים על לירות לנו בראש. יש שם אנשים חסרי רחמים".

בלה סנקי, מנהלת ארגון צדקה המסייע לפליטים אמרה: "אנחנו יודעים על לפחות 11 אנשים עם ילדים ונכדים בריטים שעלולים להיות מגורשים לכורדיסטאן העיראקית. רבים נמלטו לכאן לפני עשרות שנים מהאלימות.

דובר משרד הפנים אמר בתגובה: "איננו מתנצלים על הרחקת פושעים זרים אלה שאין להם זכות להישאר בבריטניה. זה מה שהציבור מצפה בצדק, וזה גם מדוע אנחנו מפעילים באופן קבוע טיסות למדינות שונות". עוד הוסיף "אנשים מוחזרים רק כאשר משרד הפנים, ובתי המשפט סבורים שזה בטוח לעשות זאת. התוכנית החדשה להגירה תתקן את מערכת ההגירה השבורה ותזרז את סילוקם של מי שאין להם זכות להיות כאן".

עיראק כורדיסטן מפגינים כורדים סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד