י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנסים להרגיע את הרוסים

ביידן: ארה"ב לא תשלח לאוקראינה רקטות שיכולות להגיע לרוסיה

ארצות הברית לא תשלח לאוקראינה מערכות רקטות שיכולות להגיע לרוסיה, כך אמר הנשיא ג'ו ביידן. דבריו של נשיא ארה"ב הגיעו בעקבות דיווחים לפיהם ממשל ביידן מתכונן לשלוח מערכות רקטות מתקדמות, ארוכות טווח - לאוקראינה

ביידן: ארה"ב לא תשלח לאוקראינה רקטות שיכולות להגיע לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הנשיא ביידן הודיע כי ארה"ב לא תשלח לאוקראינה רקטות שיכולות להגיע לרוסיה: הנשיא ביידן לא רוצה להחריף את המשבר מול רוסיה, ולאור הפרסומים שממשל ביידן מתכונן לשלוח "מערכות רקטות מתקדמות ארוכות טווח" לקייב לשם מאבקה ברוסיה, ביידן הודיע כי הדיווח לא נכון, וארה"ב לא תשלח רקטות שיכולים להגיע לרוסיה. "אנחנו לא מתכוונים לשלוח לאוקראינה מערכות רקטות שיכולות להגיע לרוסיה" אמר ביידן לכתבים לאחר שחזר לבית הלבן ביום שני, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

פקידים אוקראינים חיפשו מערכת לטווח ארוך יותר, שיכולות לירות מטח רקטות למרחק מאות קילומטרים. אך לא היה ברור לאיזו מערכת ביידן התכוון בדבריו. ה-CNN דיווח ביום שישי שממשל ביידן נוטה לשליחת מערכות נוספות כחלק מחבילת סיוע צבאית גדולה יותר לאוקראינה. אך ביידן הבהיר כי במשלוח לא יהיה רקטות שיכולות להגיע לתוך רוסיה.

ארה"ב סיפקה אלפי טילי נ"ט ניידים לכוחות אוקראינים, כמו גם מל"טים מתקדמים וארטילריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר בשבוע שעבר את מעצמות המערב שלא יספקו לאוקראינה נשק המסוגל לפגוע בשטח הרוסי, והזהיר כי צעד כזה יהיה "צעד רציני לקראת הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת".

ג'ו ביידן טילים יירוט טילים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד