ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מינוי הזילברמנים בספק

הקרב על רבנות 'החורבה': "מותנה במכרז"

בקרן למורשת הכותל ובבית הכנסת 'החורבה' לא נבהלים מהמינוי שקבעו רבני זילברמן ומתפללי בית הכנסת המפואר והגדול ברובע היהודי. הם קובעים כי כל מינוי רב רק באמצעות מכרז ומינוי על פי דין. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הסערה והקרב שצפוי על רבנות בית הכנסת 

הקרב על רבנות 'החורבה': "מותנה במכרז"
הגר"ש קוק זצ"ל נואם בביהכנ"ס החורבה צילום: באדיבות המצלם

במוצאי שבת דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' על מינוי רב חדש לבית הכנסת הגדול והמפואר חורבת רבי יהודה החסיד ברובע היהודי בירושלים מה שמכונה בית הכנסת 'החורבה' ששופץ ושוחזר מחדש בעבר על ידי המדינה. 

ברבנות בית הכנסת עמד הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רבה של העיר רחובות שמונה אז בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, עם פטירתו ביצעו המתפללים והקהילה המקומית של 'הזילברמנים' מינוי רב חדש הגאון רבי אליהו זילברמן נכדו של הגאון רבי יצחק שלמה זצ"ל. 

הבוקר בעיתונות החרדית מפרסמים הקרן למורשת הכותל, בית הכנסת החורבה, והחברה לפיתוח הרובע מודעת אבל משותפת על פטירת רב בית הכנסת הגר"ש קוק זצ"ל, לאחר מילות ניחומים קובעים ואומרים כי כל מינוי רב מותנה בפרסום מכרז ומינוי על פי דין. 

"בהתאם לנוהלי בית הכנסת החורבה מינוי רב לבית הכנסת החורבה מותנה בפרסום מכרז ומינוי על פי די", נכתב במודעה ששוללת את המינוי של הרבנים והמתפללים בליל שבת האחרון בעיצומה של השבעה והמינוי כך נראה מוטל בספק. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על רבנות בית הכנסת מכוונים כמה רבנים מוכרים שמתכוונים להתמודד במכרז או מינוי שיובא לאישור. 

מודעת האבל הבוקר

 

 

החורבה הרב שמחה קוק הקרן למורשת הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד