ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דרמת ענק במשפט נתניהו

בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום

בית המשפט דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום נגד בנימין נתניהו, לעניין מועד פגישת ההנחיה בתיק 4,000 לאחר שעורך דינו הוכיח כי לא התקיימה פגישה שכזו בזמנים שנכתב בכתב האישום: 'לא שוכנענו כי יש לאפשר תיקון כתב האישום בשלב זה בהליך'

 בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום
נתניהו בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/POOL

השופטים במשפט בנימין נתניהו החליטו היום (שלישי) לדחות את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 בכל הנוגע למועד פגישת ההנחייה של נתניהו ועד המדינה שלמה פילבר. עם זאת השופטים נעתרו לבקשת התביעה להוסיף שלושה עדים הנוגעים לתיק 1000.

השופטים כתבו הבוקר בהחלטתם: "מצאנו לדחות את הבקשה, לגופה, משלא שוכנענו כי יש לאפשר תיקון כתב האישום בשלב זה של ההליך, לקראת סיום חקירתו של פילבר, וחשיפת קווי הגנתם של הנאשמים". בהשמך כתבו, "קשה להלום מצב דברים לפיו יש לאפשר לרשויות התביעה 'לשנות את כללי המשחק' ולעתור לתיקון כתב-אישום, בפרט עובדתי – מהותי, רק על יסוד בחינה מחודשת של חומר הראיות שנמצא ברשותן עובר לגיבושו, ניסוחו והגשתו של כתב-האישום, ללא שנתגלו ראיות חדשות או שחל שינוי מהותי בנסיבות". 

עוד נכתב בהחלטת השופטים: "במהלך הדיון, הציגה ההגנה לפילבר ראיות על פיהן ביקשה לפתח קווי-הגנה בדבר הפרכת קיומה של 'פגישת ההנחיה', המבססת לכאורה את העבירות המיוחסות לנאשמים, ובעיקרן עבירת השוחד. חקירתו הנגדית של פילבר השתרעה על פני ימים רבים ומצויה לקראת סיומה. במהלכה עומת העד, כאמור, עם ראיות שונות ומגוונות, תוך ריבוי פרטים והצלבת מקורות מידע שונים".

השופטים הוסיפו, "בדרך זו מבקשת ההגנה לשלול את היתכנות קיומה של 'פגישת ההנחיה' במועד הנזכר בכתב-האישום, ולבסס את טענתה לפיה פילבר פעל ממניעים ענייניים ומקצועיים. תיקון כתב-האישום, בשלב זה של הדיון, ומיקום 'פגישת ההנחיה' במועד שקדם למינויו של פילבר לתפקיד, עומד, לכאורה, בסתירה חזיתית עם קווי ההגנה של הנאשמים אשר נחשפו במהלך הדיון והתוו את חקירתו הנגדית של פילבר, עד כדי ספק סיכולם. אכן, ההגנה שוללת את קיום פגישת ההנחיה, מעיקרה. ברם, אין בכך כדי לגרוע מקו ההגנה הנוגע למועד בו נטען שהתרחשה הפגישה הנטענת, כמו גם ממהותיותו של מועד זה לתזת המאשימה".

משפט נתניהו נמשך כל העת כאשר באולם בית המשפט מתקיים בימים אלה החקירה הנגדית שמבצעת ההגנה לעד המדינה שלמה פילבר, אתמול (שני) טען סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, בפתח הדיון, כי חוקרי המשטרה הציבו בפני פילבר כי אם לא ייתן להם תשובות יותר חדות, לא יביאו אותו לחתימת הסכם עד מדינה, ושאל: "נבין מה אומרים לך, נמצאים באותה חקירה, מה שנאמר לך ע"י יואב תלם, אומר - 'משא ומתן מרחף... נפגש בבוקר אחרי שינה טובה' - אחרי שאתה מוסר נקודות?".

פילבר חשף כי במהלך החקירה כמעט ולא ישן במשך 48 שעות. עו"ד בן צור השיב: "ואתה קצת זומבי, אף אחד לא אומר לך, תישן על זה, תישן קצת?" פילבר השיב: "אף אחד לא הציע לי". עו"ד בן צור המשיך וטען: "רוצה להראות לך שזה 48 שעות, אתה אומר, 'נקודות עשינו באמצע לילה אחרי כמעט 48 שעות בלי שינה'". פילבר השיב בחיוב ואמר: "בחקירות דברים חולפים מהר, אין זמן לנתח כל מילה".

עו"ד בן צור הציג קטע שהושמט מחומרי החקירה והוכיח כי בעוד קטעים מחקירת פילבר בזמן שחתם על הסכם עד מדינה הושמטו בשל "הפסקת חשמל", בחדרים סמוכים באותו מקום נחקרו עדים נוספים וחקירתם תועדה.

משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד