י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אזור סחר חופשי

הסכם היסטורי נחתם בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות

ישראל חתמה על הסכם סחר חופשי בנוכחות שר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי בדובאי. כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני

הסכם היסטורי נחתם בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות
חתימת הסכם הסחר צילום: שגרירות ישראל באבו דאבי

ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם סחר חופשי הבוקר בדובאי. כולל מזכר הבנות לשיתוף פעולה ביצור מתקדם, באירוע השתתפו בכירי ממשל ונציגי חברות ותאגידים לשם חיזוק קשרי הסחר בין המדינות. ההסכם, שהינו מקיף, משמעותי ופורץ דרך, צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד

כן כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שישראל עושה זאת עם מדינה ערבית.

דוריאן ברק, מייסד שותף של מועצת העסקים של איחוד האמירויות-ישראל, דיבר על יעד ריאלי לסחר איחוד האמירויות-ישראל בחמש השנים הבאות, ואילו מגזרים הוא צופה שיראו יתרונות מיידיים מהחתימה הזאת.

"הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לישראל יעלה על 2 מיליארד דולר בשנת 2022, ויעלה לסביבות 5 מיליארד דולר בעוד 5 שנים, על ידי שיתוף פעולה במקורות מתחדשים, מוצרי צריכה ותיירות, בנוסף דובאי הופכת במהירות למרכז עבור חברות ישראליות שרוצות להשקיע בדרום אסיה, המזרח התיכון והמזרח הרחוק כשווקים לסחורות ולשירותים שלהן. כמעט 1,000 חברות ישראליות יעבדו באיחוד האמירויות או דרכה עד סוף השנה, זה חסר תקדים".

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, בירך הבוקר את שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי על קידום הפעילות העסקית בין ישראל ואיחוד האמירויות.

לדבריו, "מדובר בהסכם מהותי וחשוב שפותח שוק חדש לכלכלת ישראל הן ברמת היבוא והן ברמת היצוא. הסכמי הסחר החופשי הינן הדרך הנכונה והמוכחת להרחבת גיוון המוצרים המוצעים לציבור הרחב, הוזלת יוקר המחיה והתייעלות הכלכלה הישראלית. לאחר הסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית ועכשיו איחוד האמירויות, הגיעה השעה לקדם את הסכם הסחר החופשי עם סין העממית".

איחוד האמירויות אבו דאבי שגרירות ישראל הסכם סחר חופשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד