י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חזר לקואליציה בסערה"

ח"כ ביטון נגד מיכאלי: "גונבת מהעניים בפריפריה"

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון מתכנסת היום (שלישי) לדיון באולם הוועדה בכנסת והתייחס לנושאים הפוליטיים | בשבוע שעבר הודיע היו"ר ביטון על הקפאת פעילותה בעקבות התנגדותו לרפורמה בתחבורה בציבורית אולם לאחר פגישה עם רה"מ חזר בו 

ח"כ ביטון נגד מיכאלי: "גונבת מהעניים בפריפריה"
מיכאל ביטון צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, פתח הבוקר את ישיבות הוועדה בהתייחסות לאירועים האחרונים באשר לדרישות הוועדה בנושא רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, ואמר: "ראש הממשלה פנה אלי אתמול וביקש ממני באפון אישי לחכות עם המאבק שלי על מה שקוראים רפורמה בתח"צ.

"זה לא בדיוק רפורמה, זה בלוף" אמר ח"כ ביטון שבשבוע שעבר אף הקפיא שבשל כך את חברותו בקואליציה. "זה משחק עם כספי עניים והעברתם לאנשים עשירים. ראש הממשלה ביקש שבועיים לטפל, ישבתי גם עם שר האוצר גם הוא רוצה לשמור על יציבות וביקש שבועיים ודיברתי גם אם ראש הממשלה החליפי לפיד, ועבורם החלטתי לעצור את המאבק שלי לשבועיים ולאפשר להם לתקן".

ביטון המשיך ותקף, "משום כבודם והאחריות שאנו מגלים לעבודת הממשלה וכדי לעצור דימוי כאילו אנחנו מערערים על היציבות. בתמורה יצאה שרת התחבורה בהודעה פוגענית, אישית, לגופם של אנשים, בסיסמאות שקריות שאין להם קשר לתוכן הרפורמה. החלטתי למחול על כבודי, אבל האמת צריכה להאמר.

במשבר הזה העלנו את סוגית החקלאות, פגשתי אצל שר החקלאות והאוצר שיח והידברות והסכמות על 70-80 אחוז, ויש רצון לגמור תוך שבוע שבועיים. לכן הנושא הזה יחסית מתקדם מבחינתי.

"סוגיית הפגיעה באזרחים ברפורמת התח"צ, ובמעמדה של ועדת הכלכלה ועשרות חברי כנסת שהיו שותפים לדיונים, אלה סוגיות חמורות שלא נפתרו. אנחנו לא חזקים בתקשורת ואין לנו כתבים דוברים מטעמנו, אבל האמת מנצחת. והאמת היא שבאוגוסט בדימונה ונתיבות ישלמו כרטיס יקר ב-175% ממה שהוא היום. בקריית שמונה, בבית שאן, בטבריה, במצפה רמון, באופקים, בשדרות ישלמו כרטיס נסיעה מקומי 130% יותר. באשקלון ובנהריה ובב"ש ישלמו כרטיס מקומי 70% יותר.

יו"ר הועדה המשיך ותקף, "אנשים עניים שנאבקים על הקיום, ללא גב עורפי, כולל צעירים כולל סטודנטים, כולל נערים שזכו לערך צבור ולחסוך 20 אחוז על תח"צ הולכים להפסיד אותו. זה שווה 200 מיליון שקל. משרד התחבורה גנב מהעניים 200 מיליון שקל כדי לחלק לאחרים. משרד התחבורה גונב מהפריפריה כסף כדי להעביר את זה לאחרים. זה מה שהוא עושה".

ביטון תקף באופן אישי את משרד האוצר והתחבורה, אנשי מקצוע אמינים גילו לי את תהליך השקת הרפורמה: האוצר ניגש למשרד התחבורה ואמר לו שבקרוב תידרש לייקר מחירים, אף אחד לא אוהב לייקר מחירים. בדלק של אנשים סופגים עלויות, בדלק של עניים לוקחים להם כסף. אז מה עשה משרד התחבורה בהמלצת חכמולוגים – הציעו לשרה לערבב את כולם ולעשות סלט. במרוקאית קוראים לזה מטבוחה. קחי 200 מיליון ערך צבור, קחי מהנחות של דימונה, תאספי 600 מיליון שקל ותעשי הנחה במרכז הארץ ב-9%. במרכז התח"צ תוזל ב9%. לוקחים מהעניים ומעבירים לעשירים.

"אומרים שהגיע הזמן לאחד מחירים של נסיעה מקומית – לשלם אותו דבר. עניים ועשירים צריכים לשלם אותו דבר? זה הדבר הכי מרושע בצדק חברתי זה שאנשים צריכים לשלם אותו דבר. להתייחס לאנשים שונים באופן שווה זה שיא הרשעות. צריך לעדכן כמה מחירים אבל צריך דיפרנציאליות. כל הממשלה עברה לתקצוב דיפרנציאלי. הרווחה, החינוך, לתת לחלשים יותר ולערים עניות יותר משרד הדתות כל תקציבו דיפרנציאלי. משרד התחבורה הוא אביר הצדק והשוויון, כולם ישלמו אותו דבר. אם חד הורית בקריית שמונה תשלם אותו דבר כמו בתל אביב והוד השרון, זה השוויון החדש של אבירי השוויון והצדק החברתי. זה מידה של רשעות לא של צדק. אם אתה עני חרדי בקואליציה ניתן לך, אם אתה עני חרדי לא בקואליציה ניקח לך. יש עניים בקואליציה ובאופוזיציה, בקואליציה דואגים להם באופוזיציה לא. מה הקו המחבר בין היישובים הללו? הם מצביעים לליכוד ולש"ס, אז הם לא יקבלו הנחה. אנחנו פה בוועדת הכלכלה ובכחול לבן רוצים לשרת כל אדם עני. לא הפרדנו בין עניים.

"אתן את השבועיים האלה לראש הממשלה, לשר האוצר ולראש הממשלה החליפי. אבל לא תהייה התייקרות של 70, 130 או 170 אחוז. לא במשמרת שלנו. על זה אני יותר נחוש מאי פעם. ייקחו את זה לאישי, יכפישו, נקבל באהבה".

ועדת הכלכלה מיכאל ביטון רפורמה בתחבורה הציבורית מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד