י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תרופת פלא"

רופא ירצה עונש מאסר לאחר שניסה למכור "תמצית בטטה"

רופא מדרום קליפורניה נידון למאסר על ניסיון להבריח הידרוקסיכלורוקין לארה"ב ולנצל אותו כטיפול "תרופת פלא" לקורונה. הרופא גם חיפש משקיעים במיזם שלו - והבטיח לאדם אחד שהוא יוכל "לשלש את הכסף שלך תוך 90 יום"

רופא ירצה עונש מאסר לאחר שניסה למכור "תמצית בטטה"
הרופא הנאשם צילום: פייסבוק

הרופא ג'נינגס ריאן סטאלי, בן 44, מקליפורניה הודה שעבד עם ספק סיני לייבא באופן לא חוקי חבית שלדעתו מכילה 40 קילו של התרופה נגד מלריה שסומנה בטעות כ"תמצית בטטה", כך לפי מסמכי בית המשפט. סטאלי הודה שהוא רצה למכור אבקת הידרוקסיכלורוקין בקפסולות כחלק מהתוכנית העסקית המזוייפת שלו.

הוא סחר ב"ערכות טיפול" לקורונה במרץ ובאפריל 2020 כשהמגיפה החלה להתפשט בארה"ב וחודשים לפני שהחיסונים היו זמינים. הידרוקסיכלורוקין הוגדר בעבר על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כטיפול פוטנציאלי לקורונה. לפי מסמכי בית המשפט, הרופא גם חיפש משקיעים במיזם שלו והבטיח לאדם אחד שהוא יוכל "לשלש את הכסף שלך תוך 90 יום".

סטאלי הודה שכתב מרשמים לתרופות שלא בהכרח היו זקוקים להן. "ערכות הטיפול" לקורונה נמכרו בסן דייגו ובסביבתה. רשויות אכיפת החוק קיבלו מידע על ההונאה על ידי כמה אזרחים מודאגים ממסע השיווק, כך אמרו התובעים הפדרליים.

סטאלי תיאר את ערכותיו כתרופה "במאה אחוז", "כדור קסם", "נשק מדהים" ו"כמעט טוב מכדי להיות אמיתי", בשיחות עם סוכן FBI סמוי, כך לפי מסמכי בית המשפט. הרופא הבטיח שהמוצרים יספקו לפחות שישה שבועות של חסינות מפני הנגיף.

סוכן סמוי קנה שש מ"ערכות הטיפול" של סטאלי תמורת 4,000 דולר. במהלך שיחת טלפון מוקלטת עם הסוכן הסמוי, סטאלי התרברב כיצד הוא "השיג את המיכל האחרון של הידרוקסיכלורוקין שהוברח מסין בלילה בשעה 1:00 לפנות בוקר עם הכיתוב עליו "תמצית בטטה".

סטאלי הואשם בייבוא בניגוד לחוק ונידון ל-30 ימי מעצר ושנה מעצר בית, כך הודיעו גורמים רשמיים פדרליים ביום שישי. שופט גם הורה לסטאלי לשלם קנס של 10,000 דולר ולחלט את 4,000 הדולרים שלקח מהסוכן הסמוי וכן למעלה מ-4,500 טבליות של תרופות שונות, כמה שקיות של כמוסות גלולות ריקות ומכונה ידנית למילוי קפסולות, כך אמרו גורמים רשמיים פדרליים.

"בשיא המגיפה, לפני שהיו חיסונים זמינים, הרופא הזה ביקש להרוויח מהפחדים של החולים", אמר התובע האמריקני רנדי גרוסמן. "הוא ניצל לרעה את עמדת האמון שלו וערער את היושרה של כל מקצוע הרפואה. אנו מחויבים לאכוף את חוקי ארה"ב ולהגן על חולים, כולל העמדה לדין של רופאים שבוחרים לבצע פשעים".

רופא מעצר רופא קורונה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד