כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר פשרה עם הונגריה

האיחוד האירופי הגיע להסכמה: הנפט הרוסי יוחרם

מנהיגי האיחוד האירופי הגיעו להסכמה לקצץ למעשה 90% מייבוא ​​הנפט הרוסי עד סוף השנה, כדי לנתק את מקור המימון העיקרי של מוסקבה למלחמה באוקראינה. לאחר שהגיעו להסכם פשרה עם הונגריה

באר נפט: אילוסטרציה
באר נפט: אילוסטרציה צילום: pixabay

האיחוד האירופי עסק בשבועות האחרונים בהתמקחות על איסור מוחלט על נפט רוסי, אך נתקל בהתנגדות עיקשת של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן שאמר כי אמברגו כזה יהרוס את כלכלת ארצו. בפגישה בבריסל ביום שני, מנהיגי האיחוד האירופי גיבשו הסכם פשרה לפטור משלוחים המגיעים לאירופה דרך צינור דרוז'בה. "הסכם לאסור ייצוא של נפט רוסי לאיחוד האירופי. מבטל באופן מיידי יותר משני שלישים מיבוא הנפט מרוסיה, ומצמצם מקור ענק של מימון למכונת המלחמה שלה", אמר ראש המועצה האירופית צ'ארלס מישל בתום היום הראשון של פסגת מנהיגים בת יומיים שערכה אתמול. "פועלים ללחץ מרבי על רוסיה לסיים את המלחמה", הוסיף מישל.

ראש האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי המהלך "יקצץ למעשה כ-90% מיבוא הנפט מרוסיה לאיחוד האירופי עד סוף השנה", כאשר גרמניה ופולין הבטיחו לסיים את המשלוחים באמצעות צינור הנפט. שני שלישים מהנפט הרוסי המיובא לאיחוד האירופי מועבר במכלית ושליש בצינור הדרוז'בה. האמברגו יגיע ל-90% לאחר שפולין וגרמניה, המחוברות גם הן לצינור, יפסיקו לקחת את הנפט הרוסי עד סוף השנה.

10 האחוזים הנותרים יהיו פטורים זמנית מסנקציות כך שהונגריה, סלובקיה וצ'כיה, המחוברות כולן לחלק הדרומי של הצינור, ימשיכו לקבל גישה לדלק שלא ניתן להחליף בקלות. "רוסיה בחרה להמשיך במלחמה באוקראינה. הלילה, כאירופאים, מאוחדים ובסולידריות עם העם האוקראיני, אנו נוקטים בסנקציות מכריעות חדשות", צייץ נשיא צרפת עמנואל מקרון.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקיפנה למנהיגי האיחוד האירופי לפני ההחלטה, על כך שהם רכים מדי כלפי מוסקבה. "מדוע אתם תלויים ברוסיה, בלחץ שלה, ולא להיפך? רוסיה חייבת להיות תלויה בכם, למה רוסיה עדיין יכולה להרוויח כמעט מיליארד יורו ביום ממכירת אנרגיה?" אמר זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה נפט צינורות נפט הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד