כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיסול בתוך הבית

הטאליבן נוקם: מחסל ועוצר אנשים שעבדו עם הבריטים

קולונל שעבד עם חיילים בריטיים באפגניסטן נורה למוות על מפתן ביתו על ידי הטליבאן. משפחתו מספרת כי הוא הגיש בקשה להגיע לבריטניה לאחר איומים חוזרים ונשנים ברצח אך לא קיבל תשובה

לוחמי טאליבן: אילוסטרציה
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: כוחות הטאליבן

קצין מודיעין אפגני בכיר שעבד לצד כוחות בריטיים נרצח על ידי הטליבאן בזמן שחיכה לתשובה אם יוכל לעבור לבריטניה. קולונל שאפיק אחמד חאן, לשעבר מנהל המודיעין בכוחות המיוחדים האפגניים, פותה למלכודת ונורה פעמיים בליבו על מפתן ביתו. משפחתו ההרוסה של האיש בן ה-61 סיפרה כי הוא ביקש להגיע לבריטניה בינואר בגלל איומי מוות חוזרים ונשנים מצד הטליבאן. הוא עבד בשלב מסוים עם כוח משימה 444, שפעל לעתים קרובות בשיתוף עם כוחות מיוחדים וקציני מודיעין של בריטניה.

על פי החשד, קצינים וחיילים מהכוח נהפכו למטרות עדיפות עבור הטליבאן. בשבוע שעבר קמפיין של עיתון ה'דיילי מייל' הדגיש את הפחדים של אפגנים שסיכנו את חייהם לצד הכוחות הבריטיים. הם אומרים שהם מחכים נואשות ומסתתרים כתשעה חודשים עד שבריטניה תחליט אם הם יכולים לעבור למקום אחר, עיכוב שהם מתייגים "אכזרי" ו"מסכן חיים".

הקצין שנהרג ולוחמי טאליבן

הרציחות והמכות של הטליבאן התגברו כאשר גם משפחותיהם של אלה שעבדו עבור בריטניה על הכוונת. אחמד, מתורגמן צבאי בריטי לשעבר, שעבד עם קולונל חאן וכוחות בריטניה, אמר: "כמנהל מודיעין, שאפיק היה מטרה עליונה של הטליבאן ודיבר על תקוותיו להגיע לבריטניה ולמצוא בטוח. הוא הסתתר בקאבול אבל נאמר לו שבית משפחתו בפאנג'שיר (אזור של התנגדות לטליבאן) נפשט ונבזז".

"הוא החליט ללכת הביתה לבדוק את הנכס, שאפיק ישב עם אשתו ונכדיו בקומה השנייה כאשר נשמעה דפיקה בדלת. הוא ציפה לאחיו והלך לענות לו. כאשר פתח את הדלת הטליבאן ירה מספר יריות, שניים מהם פגעו בו בצד ימין של הלב והרגו אותו.

החדשות על ההרג הנורא הגיעו כאשר מתורגמן לשעבר בשגרירות בריטניה שנותר מאחור סיפר כיצד אחיו נחטף והוחזק כבן ערובה על ידי הטליבאן. מוחמד, בן 33, שמחכה גם הוא לשמוע אם יאפשרו לו להגיע לבריטניה, אמר כי אחיו נעצר בשבוע שעבר בבית המשפחה. לאחר מכן נמסר מכתב למשפחה ובו נאמר, כי מוחמד חייב להסגיר את עצמו ורק אז אחיו ישוחרר.

"אני יודע שאם אכנע לזה אוכל למות", אמר מוחמד, אב לשישה. "כל זה בגלל שעבדתי למען הבריטים, בגלל זה הם רוצים להעניש אותי". מוחמד היה בין מתורגמנים ומאבטחים לשעבר של שגרירות בריטניה שהמתינו להיכנס לשדה התעופה של קאבול כדי לעלות על טיסות חיל האוויר של בריטניה באוגוסט האחרון, כאשר מטען חבלה גדול התפוצץ והרג יותר מ-180 בני אדם והם נאלצו לחזור לאחור בגלל הפיצוץ.

מוחמד אמר כי לאחר שהפינוי, שחילץ 15 אלף הקשורים לבריטניה הסתיים, נאמר להם להגיש בקשה חוזרת והוא עדיין ממתין להחלטה אם יוכל לעבור למקום אחר. רפי הוטק, לשעבר מפקח על מתרגמים, ששרד את הפיצוץ וכעת מסייע לעמיתיו האפגניים לשעבר, אמר: "הרציחות הנוראיות הללו מתרחשות מכיוון שכל כך הרבה מאלה שעבדו לצד הבריטים עדיין נמצאים במדינה רובם במחבוא זה מביש שהתיקים נמשכים כל כך הרבה זמן בינתיים, מאות שנאמר להם שהם זכאים להגיע לבריטניה עדיין תקועים באפגניסטן, בריטניה הצילה רבים והייתה נדיבה אבל היא צריכה לעשות הרבה יותר אחרת חיים הולכים לאיבוד".

דובר משרד ההגנה הבריטי אמר ל'דיילי מייל' כי אין באפשרותו להגיב על מקרים בודדים. הוא הדגיש כי 9,200 אפגנים הגיעו בבריטניה, וזה 'תהליך מתמשך'.

טאליבן אפגניסטן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד