י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המגפה דועכת

בקרוב: מאומתים לקורונה לא יידרשו לבידוד

בתדרוך לעיתונאים העריך ממונה הקורונה פרופ' זרקא כי עד סוף חודש יוני תבוטל חובת הבידוד למאומתים. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי ישנה אפשרות של חיסון כל האזרחים לפני החורף: "יהיה אתגר גדול מאוד לשכנע אנשים להתחסן בחיסון חמישי, וזה ישפיע על ההחלטה"

בקרוב: מאומתים לקורונה לא יידרשו לבידוד
פרופ' סלמן זרקא צילום: דוד כהן, פלאש 90

ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא העריך היום (שלישי) כי במהלך החודש הקרוב (יוני) תבוטל חובת הבידוד גם למאומתים. הוא הסביר כי ההחלטה תתקבל בכפוף לשמירה על מצב התחלואה הקיים או לשיפור בו.

בשיחה עם עיתונאים אמר פרופ' זרקא כי ההמלצה עדיין תהיה להישאר בבית בבידוד במקרה של תחלואה, אולם לא תהיה הצדקה לחובה כזאת וכי נצטרך להגיד לציבור - סומכים עליכם".

לדברי פרופ' זרקא, הגל החמישי של הקורונה ממשיך בדעיכה. "אנחנו במספר מקרים מועט של אשפוזים מדי יום. עם זאת, ברור לכולנו שהתחלואה הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו רואים, בעקבות ביטול חובת הבדיקה". לדבריו, מקדם ההדבקה כבר לא משקף את נתוני האמת, ובמשרד שוקלים להפסיק לפרסם אותו בשל כך.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש התייחס גם לאפשרות של חיסון חמישי לפני החורף. "זה יהיה אתגר גדול מאוד לשכנע אנשים להתחסן בחיסון חמישי, וזה ישפיע על ההחלטה", אמר פרופ' אש. "יש דילמה לגבי העיתוי, ואם לעשות את זה לקראת החורף באופן אוטומטי או לא. כרגע אין עדות שמצדיקה את החיסון החמישי, ואם נצא למבצע כזה עלינו להחליט אם לעשות זאת בגל תחלואה וכמובן את מי לחסן, אם את כל האוכלוסייה או את אלה שבסיכון. אנחנו חושבים על זה אבל אין החלטות או כיוונים ברורים".

קורונה נחמן אש סלמאן זרקא בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד