י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון אקולוגי

הדגים נכנסו לדיכאון עמוק, זו הסיבה המדאיגה

חוקרים בדקו 93 דגים וגילו בקרבם שבע סוגי תרופות בממוצע. הדגים נמצאו חיוביים לתרופות נוגדות דיכאון, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. הדגים קיבלו את התרופות דרך מי שפכים. דבר זה יכול להשפיע על כל היבט של חיי הדגים, כולל הרגלי האכילה, חברותיות והתנהגות נדידה

מכירת דגים: אילוסטרציה
מכירת דגים: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חוקרים גילו כי דגים מול חופי פלורידה נמצאו חיוביים למספר רב של תרופות בגלל מי שפכים שעשו את דרכם אל הים. חוקרים מאוניברסיטת פלורידה הבינלאומית שבסיסה במיאמי, חקרו שני סוגי דגים שנמצאו במפרץ ביסקיין ובפלורידה מאז 2018. הם אספו דגימות דם ורקמות מ-93 דגי עצם וטרפון באזור, ומצאו שלכל אחת מהן היו בממוצע שבע תרופות במערכת שלה - כולל תרופות נוגדות דיכאון, תרופות ללחץ דם, תרופות לטיפול בערמונית, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. לדג אחד היו בסך 17 תרופות שונות ברקמותיו.

תרופות אלו יכולות להשפיע על כל היבט של חיי הדגים, כולל הרגלי האכילה שלהם, חברותיות והתנהגות נדידה שמאיימת על אוכלוסיית הדגים שכבר מצטמצמת באזור. "הממצאים האלה באמת מדאיגים", אמרה ג'ניפר רהגה, אקולוגית חופים ודגים ופרופסור חברה באוניברסיטה בהצהרה. "תרופות הן איום בלתי נראה, בניגוד לפריחת אצות או מים עכורים", הסבירה. "התוצאות הללו אומרות לנו שהן מהווים איום אדיר על הדיג שלנו, ומדגישות את הצורך הדחוף לטפל בבעיות תשתית שפכים שלנו".

עוד עולה מהמחקר של אוניברסיטת פלורידה הבינלאומית, כי מעל 5 מיליארד מרשמים מוגשים מדי שנה בארה"ב, כאשר בשנת 2020, סופקו 6.3 מיליארד מרשמים בסך הכל אולי בשל נגיף הקורונה. עם זאת, עדיין אין תקנות סביבתיות לסילוק התרופות שיכולות להיכנס למים מתוקים כמו אגמים ונהרות, מכיוון שמערכות הטיפול במים לא יכולות לסנן לחלוטין את עקבות התרופה.

דגים דיכאון ים תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד