י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בראשות גדולי ישראל

ב'ראש פינה' קיימו מעמד נדיר של 10 הסיומים

מוסדות 'ראש פינה' ערכו השבוע מעמד נדיר בירושלים "מעמד 10 הסיומים" בראשות גדולי הדור ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. צפו בתיעוד מהמעמד

ב'ראש פינה' קיימו מעמד נדיר של 10 הסיומים
מעמד הסיומים בראש פינה צילום: באדיבות המצלם

במעמד גדולי ישראל ראש הישיבה חכם שלום כהן והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, ערכו השבוע מוסדות ראש פינה בראשות הגאון רבי נסים דרעי רבה של שכונת בית וגן, בהיכל הכולל שע"י המוסדות, אירוע נדיר ומיוחד "מעמד 10 הסיומים".

כל מה שהם זכו לסיים במהלך 13 השנים האחרונות, קבוצה של 14 אברכים שזכו לסיים את כל הש"ס במבחנים חודשיים של 70 דף גפ"ת, קבוצה של 12 אברכים שזכו לסיים את ג' חלקי השו"ע, חושן משפט אבן העזר ויורה דעה, וזכו כולם לעבור בהצלחה את מבחני הדיינות ברבנות. וכן לרגל הוצאה לאור של הכרך השלישי מהפרוייקט העולמי "אבן ברורה" שהוא כעין משנה ברורה על אבן העזר, ולרגל סיום העבודה  ועריכת הספרים הנפלאים "שינון הדעה" על כל יורה דעה, ובזה הם מצטרפים לסדרת הספרים שכבר יצאה לאור "שינון המשפט" ו"שינון העזר" על כל חושן משפט ואבן העזר. וכן קבוצה של 20 אברכים שמסיימים את כל הש"ס בשנה אחת, בתוכנית לימוד 8 דף ליום גמרא ורש"י בהבנה. וכן הוצאת 10 כרכים של הבית מאיר על כל הש"ס וד' חלקי השו"ע, והוצאת 13 כרכים חדשים מהפרוייקט הגדול 'סיכומי שיטות הראשונים על כל 13 מסכתות שבסדר מועד', ועוד שאר הסיומים. וכן הדפסה מחודשת של כל 57 ספרי המכון ב1000 סטים וחלוקתם חינם ב-1000 בתי מדרשות ברחבי העולם.

גדולי ישראל התפעלו מאוד מהיקף האברכים שזכו לסיים את כל הש"ס וג' חלקי השו"ע, ומשאר הפרויקטים שזוכים מוסדות ראש פינה להוציא לאור, ולכן יצאו מגדרם והטריחו עצמם ובאו להשתתף באירוע הנדיר, הם נשאו משאים ארוכים ונפלאים במשך למעלה משעה במעלת לימוד התורה והזכות הגדולה שזכו המסיימים לסיים את כל הש"ס וג' חלקי השו"ע, כמו כן הביעו את הערכתם העצומה שאשרינו שיש בדורינו עדיין כאלה ת"ח, שזוכים לסיים את כל הש"ס וד' חלקי השו"ע, בהתמדה גדולה ובהבנה ישרה, בעריכת מבחנים חודשיים קבועים, כולל גם בבין הזמנים, ומבחני חזרה מידי שלשה חודשים, וכן מבחנים מסכמים על כל סדר בש"ס, וכל חלק מחלקי השו"ע, כך הם זוכים לחזור ולשנן את לימודם, ולזכור היטב את תלמודם שיגעו עליו רבות.

לסיום בירכו גדולי ישראל את ראש המוסדות שימשיך להרבות חיילים לתורה, ושיזכה להגדיל תורה ולהאדירה ושיפוצו מעיינותיו חוצה.

ראש פינה הרב ניסים דרעי חכם שלום כהן הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד