כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"צבא מאומן ומוכן לאתגרים"

"מעבר לאופק": שר הביטחון והרמטכ"ל השתתפו בתרגיל בקפריסין

כחלק מחודש המלחמה של הצבא ביקרו שר הביטחון והרמטכ"ל בקפריסין שם מתקיים תרגיל "מעבר לאופק". הרמטכ"ל נפגש עם עמיתו הקפריסאי ואמר "יש לנו צבא מאומן ומוכן לאתגרים שנכונו לנו בעתיד" | צפו בתיעוד מהתרגיל

"מעבר לאופק": שר הביטחון והרמטכ"ל השתתפו בתרגיל בקפריסין
הרמטכ"ל וחיילי צה"ל על אדמת קפריסין צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל ושר הביטחון ביקרו היום (שלישי) אחר הצהריים בקפריסין שם לקח חלק בתרגיל "מעבר לאופק". הרמטכ"ל נועד הבוקר עם רמטכ"ל קפריסין, רב-אלוף דימוקריטוס זרווקיס, בליווי נספח צה"ל ביוון וקפריסין, אלוף-משנה יוסי פינטו, וראש מחלקת בינ״ל בחטיבת קשרי חוץ, אלוף משנה גיל דולוב. הביקור בקפריסין הינו במסגרת תרגיל "מרכבות האש" - חודש המלחמה של צה"ל. 

השניים דנו באתגרים הביטחוניים המשותפים לשתי המדינות במרחב המזרח התיכון ובהזדמנויות להרחבת שיתוף הפעולה בין הצבאות. בסיום, הרמטכ״ל הודה לגנרל על תרומתו להוצאה לפועל של האימון המורכב באדמת קפריסין.



בהמשך סייר הרמטכ"ל בחפ"ק התרגילי המשותף לצה״ל ולצבא קפריסין, שם סקר לו מפקד המרכז לאימוני יבשה, תת-אלוף דוד זיני, על תכנון התרגיל ופריסת הכוחות בשטח מיחידות המודיעין, זרוע הים ויחידות מיוחדות נוספות.

כמו כן, פגש בשטח את כוחות עוצבת ״האש״ המתרגלים וקיים הערכת מצב בהובלת מפקד האוגדה, תת-אלוף עופר וינטר, ומפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יואב ברונר, וכוחות נוספים המתרגלים בישראל.

לאחר מכן, הרמטכ"ל קיים אישור תוכניות, בחפ״ק חטיבת הקומנדו (89), למבצע התקפה מיוחד בעומק שמוביל מפקד החטיבה, אלוף-משנה מני ליברטי.

הרמטכ"ל המשיך לביקור בפריסת חיל האוויר, שם ערך שיחה עם צוותי האוויר, מפעילי הכטמ"ם, הגפים הטכניים ושאר אנשי הטייסות הפורסות בהשתתפות ראש להק השתתפות ומסוקים ולהק אוויר, תת-אלוף מתן עדין, ומפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף עומרי דור.

בסיום אמר שר הביטחון בני גנץ: "אני מסיים סיור בתרגיל שמקיים צה"ל בקפריסין. מדובר בשיא של אחד האימונים הגדולים והנרחבים ביותר שעשינו לאורך שנים. התרשמתי מהמפקדים בחובה, בקבע, ובמילואים, ואני אומר לכולם, לכל אזרחי ישראל, יש לנו צבא מאומן ומוכן לאתגרים שנכונו לנו בעתיד".

"לצד הטיפול היום יומי בביטחון השוטף, צה"ל נערך כל העת למבצעים ולמערכות שונות, בגזרות שונות, וינחית מכה קשה מול כל מי שיבקש לאיים על אזרחי מדינת ישראל. אני מבקש גם להודות לשותפים הקפריסאים שמארחים אותנו, ומאפשרים לנו להשתפר ולהתאמן. זה ממחיש את עומקה של הברית האסטרטגית בין שתי המדינות. אני מאוד שמח שבאתי לפה היום, ואני מאוד מעודד ממה שראיתי", סיכם גנץ.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר בסיום: "בשבועות האחרונים יחידות צה״ל מתרגלות מגוון תרחישי לחימה בזירות השונות כחלק מתרגול ושיפור יכולות הצבא למלחמה במסגרת 'חודש המלחמה' בצה"ל. 

תרגיל ׳מעבר לאופק׳ המתקיים באדמת קפריסין מעבר לים, מאתגר ביסודו ומאפשר לכוחות לתרגל רצף מבצעים במתארים שונים המגלמים בתוכם את עיקר מוכנותו של צה״ל למגוון תרחישי האיום בשדה הקרב.  

אני מתרשם שהכוחות המשתפים בתרגיל, מכלל הזרועות של צה"ל מפגינים רמות מקצועיות ומוכנות גבוהות מאד לפעולה. שיתוף הפעולה עם צבא קפריסין הוא דרך נוספת לביטוי ליכולותיו המבצעיות והמשמעותיות של צה"ל והוא מאפשר התמקצעות הדדית בין הצבאות.  מדובר בחלק מרכזי בשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיזוק הקשר בין צבא ההגנה לישראל לצבא קפריסין".

אביב כוכבי בני גנץ קפריסין תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד